مصر به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی وارد می‌شود

وزارت امور خارجه مصر از ورود این کشور به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش الجزیره، وزارت امور خارجه مصر وی در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور قصد دارد شکایت رسمی علیه آفریقای جنوبی ارائه کند اسرائيل حمایت از دادگاه کیفری بین المللی

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد: طرح این شکایت در سایه تشدید و گسترش حملات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه است.

این بیانیه ادامه داد: ما از اسرائیل می خواهیم که به عنوان یک قدرت اشغالگر به تعهدات خود عمل کند و اقدامات موقت صادر شده از سوی دادگاه کیفری بین المللی را اجرا کند.

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد: بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد و طرف های ذی نفوذ می خواهیم برای برقراری آتش بس در نوار غزه و توقف عملیات نظامی در رفح اقدام فوری انجام دهند.

در همان زمان «سامه شکری» وزیر امور خارجه مصر مدعی شد که توافق صلح با اسرائیل گزینه راهبردی مصر و ستون اصلی صلح در منطقه است.

گفتنی است، دادگاه کیفری بین‌المللی به درخواست استماع آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر نسل‌کشی گسترده این رژیم در نوار غزه در ابتدای فوریه سال گذشته رسیدگی کرد.

سپس قضات دیوان کیفری بین المللی به درخواست آفریقای جنوبی احکام موقتی را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. این دادگاه از رژیم صهیونیستی خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل کشی در غزه انجام دهد. این دادگاه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا ظرف یک ماه تمامی اقدامات خود را برای جلوگیری از نسل کشی به دادگاه لاهه گزارش دهد. همچنین قاضی این دادگاه گفت: حکم مذکور موجب ایجاد تعهدات بین المللی برای رژیم صهیونیستی می شود.

دادگاه لاهه همچنین به رژیم اسرائیل دستور داد تا “اقدامات فوری” را برای ارائه خدمات ضروری و کمک های بشردوستانه به نوار غزه اتخاذ کند، اما دستور آتش بس در جنگ را نداد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها