حقوق نجومی و سوت در رادیو و تلویزیون; چرا باید پول ایران در آفریقای جنوبی خرج شود؟

حقوق نجومی و سوت در رادیو و تلویزیون;  چرا باید پول ایران در آفریقای جنوبی خرج شود؟

روز جدید : سوال اصلی این است که چرا باید پول وقف ها و املاک ایرانی صدها کیلومتر دورتر در آفریقای جنوبی خرج شود و کشوری مانند ایران که 65 میلیون نفر در آن در فقر مطلق و نسبی به سر می برند و با هزاران چالش اقتصادی روبرو هستند چرا باید باشد. استفاده از بودجه بیت المال هزینه صدها مؤسسه به اصطلاح خیریه را که معلوم نیست پول آنها به جیب آنها می رود در تمام نقاط جهان از جمله آفریقا و آمریکای لاتین پرداخت می کند؟

بر اساس قانون شفافیت اطلاعات و همچنین قوانین تنظیم کننده حرکت مالی سازمان های دولتی، این موسسات موظف به افشای اطلاعات مالی خود هستند. موضوعی که هرگز در صدا و سیما دیده نشده و درخواست های مکرر خبرنگاران برای دسترسی به داده های مالی و نحوه هزینه کرد منابع این سازمان تاکنون بی پاسخ مانده است.

به گزارش آفتاب نیوز؛ اخیرا یک گروه هکر اسناد داخلی پرس تی وی را منتشر کرده است که بسیاری از آنها باید به صورت قانونی در دسترس عموم قرار گیرد. این مکاتبات جزئیات روشن تری از نحوه خرج شدن وجوه در این موسسه عجیب و غریب ارائه می دهد. یکی از مکاتبات مربوط به نامه ای از موسسه ای به نام موسسه خیریه اهل بیت آفریقای جنوبی بود! رئیس این موسسه در این نامه اعلام کرده است که موسسه متبوعش که زیر نظر سازمان اوقاف ایران است 16 شعبه در آفریقای جنوبی تاسیس کرده است.

سوال اصلی این است که چرا باید پول موقوفات و املاک واقف ایرانیان صدها کیلومتر دورتر در آفریقای جنوبی هزینه شود و چرا باید کشوری مانند ایران باشد که 65 میلیون نفر در آن در فقر مطلق و نسبی به سر می برند و با هزاران چالش اقتصادی مواجه هستند. بودجه بیت آیا این پول برای صدها به اصطلاح خیریه است که پول آنها به جیب آنها ناشناخته می رود، در تمام نقاط جهان، از جمله آفریقا و آمریکای لاتین؟

در این نامه از پرس تی وی خواسته شده است تا تولیدات خود را که میلیاردها تومان از جیب مردم خرج می کند به یکی از شرکت های مرتبط با این خیریه واگذار کند تا با درج آن در یوتیوب، درآمد تبلیغات به حساب سازمان مذکور واریز شود.

به نظر می رسد بخشی از خشم اجتماعی طغیان شده این روزها ناشی از مدیریت این شورا، سیستم بروکراتیک شکست دولت و امتیازات بی رویه و به دور از اصول اداری است.

کاترین اشتون که توانسته بود با بسیاری از مقامات اصولگرا و ارزش گرا دوست شود، پیشتر در مقاله ای نوشته بود که مقامات ایران تشنه تایید شهروندان غربی هستند زیرا مورد انتقاد مردم خود هستند. شاید به همین دلیل است که هر غربی مشکوک، سودجو و غیر ماهر که ظاهراً مواضع جمهوری اسلامی را تأیید می کند، می تواند به سرعت در قلب مسئولان جای بگیرد.

در نامه های منتشر شده به پرداخت 31900 پوند به یک تبعه انگلیسی به نام جانی میلر برای نزدیک به 80 روز کار خبری در اوکراین اشاره شده است. جستجوها هیچ سابقه ای از اخبار حرفه ای و روزنامه نگاری حرفه ای را از این مرد در کشور دلپذیر خود به دست نیاورد. پرداخت 1 میلیارد تومان برای 2.5 ماه حضور در اوکراین، ندانستن ارزش افزوده و خروجی آن، دریچه ای به منابع افراد در این نهاد و به دور از نظارت عمومی است.

پرداخت 10000 یورو به شخصی به نام شرمین ناروانی در آمریکا، آن هم به دلیل انتشار اخباری مانند کامنت و تفاوت عمیق این پرداخت ها با نیروهای قراردادی صداوسیما، نکته جالب دیگر است. یا مردی به نام جان وایت که خود را مفسر سیاسی جلوه می دهد و هیچ نشانی از او در رسانه های انگلیسی وجود ندارد به ازای هر مصاحبه چند دقیقه ای یا یک یادداشت زیبا از مدیران پرس تی وی 50 و 110 پوند دریافت می کند.

رمز 1234

به گفته کارشناسان مؤسسه ای که احتمالاً میلیاردها تومان هزینه امنیت شبکه به وزارت دارایی تحمیل کرده است، بستر اداری این مؤسسه مبتنی بر یک شبکه ایمیل خارجی است که بدون تغییر استفاده شده و هکرها هرگز برای ورود به آن مشکل نداشته اند. در برخی از سازمان های دولتی، قراردادهای مرتبط با فناوری اطلاعات معمولا تنها به شرکت های به اصطلاح دانش بنیان منعقد می شود که صلاحیت علمی چندانی ندارند و گاه متعلق به اقوام و بزرگان هستند. مدیران این موسسه نیز در اقدامی جالب لیست تمامی رمزهای عبور را در صفحه ورد برای یکدیگر ارسال کردند، آنچه که تعجب بسیاری از کارشناسان امنیت شبکه های اجتماعی را برانگیخت استفاده از شماره 123456 یا کد ملی به جای رمز در این سازمان بود که ایمیل های مختلف بارها تکرار شد.

احمد نوروزی، یکی از بستگان پیمان جبلی، جوان متولد 1366 که سمت مهم معاونت برون مرزی صدا و سیما را بر عهده دارد، نامه ای پر از اشتباهات و اشتباهات لغوی و دستوری فاحش و گاه مضحک برای آندری کورتوف می نویسد. ، یک کارشناس درجه یک روسیه است و از او می خواهد که او را برای مصاحبه با افرادی مانند پوتین و مدودف در ارتباط قرار دهد. کورتوف که از این وضعیت بسیار متعجب شده است، پاسخ می دهد: واقعاً فکر می کنید من کی هستم! من یک اتاق فکر کوچک را اداره می کنم. این کارشناس روسی در تلاش برای آموزش اصول کار خبری به این مدیر جوان و جهادگر ارزشی، از طریق منابع رسمی روابط عمومی کرملین به او توصیه می کند که خواسته خود را برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید