وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند

زمان: 20:01
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775354

از امیر عبدالهیان در گفتگوی تلفنی با امیر پاندور نام برده شد.

وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی “پاندور” در مورد روابط دوجانبه و همکاری های دوجانبه صحبت کرد.

در این تماس تلفنی موضوعات مختلفی از جمله برگزاری دهمین کمیته سیاسی در سطح معاونان وزیران خارجه در تهران ، برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور در سطح وزرای خارجه ، دیدار رسمی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران به آن کشور و سایر موضوعات مورد بحث.

خانم پاندور با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ، بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه و علاقه آفریقای جنوبی در این زمینه تأکید کرد. وی همچنین به پرتوریا و برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اشاره کرد که در شش ماهه اول سال 2022 در پرتوریا میزبان آفریقای جنوبی خواهد بود.

امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از این موضوع گفت: تشکیل کمیته های فرعی در زمینه سرمایه گذاری ، انرژی و سلامت و همچنین قرار دادن زمینه های مورد علاقه دو طرف برای همکاری و به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی.

در پایان ، دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری در زمینه های بین المللی و منطقه ای تأکید کردند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید