وزرای خارجه ایران و عراق بر تسریع در اجرای تمامی توافقات تاکید کردند


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820362

وزرای امور خارجه ایران و عراق در گفت‌وگوی تلفنی بر بررسی آخرین گام‌های روابط دوجانبه و تسریع در اجرای تمامی توافقات قبلی توافق کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در گفت و گوی تلفنی فواد حسین وزیر امور خارجه عراق و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک سال نو و عید نوروز و همچنین حلول ماه مبارک رمضان، در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین از جمله بحث و تبادل نظر کردند. روابط دوجانبه، توسعه منطقه ای و مذاکرات وین و تبادل نظر.

وزیر امور خارجه عراق با ارائه گزارشی از تحولات اخیر عراق به سفر اخیر خود به مسکو و گفتگوهای خود با وزیر امور خارجه روسیه اشاره کرد و تحولات اوکراین را بررسی کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با استقبال از ماه مبارک رمضان، بر ضرورت تمرکز بر گفت‌وگو و راه‌حل دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین تاکید کرد و بر این باور است که مقابله با ریشه‌های بحران کنونی، کلید صلح و ثبات پایدار در اوکراین است. منطقه اوراسیا. .

دو طرف همچنین آخرین اقدامات انجام شده در روابط دوجانبه را بررسی و بر تسریع در اجرای تمامی توافقات قبلی تاکید کردند. در همین راستا امیر عبداللهیان از همتای عراقی خود برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال فؤاد حسین قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید