توسعه بسترها و گسترش روابط ایران و آفریقای جنوبی با تمرکز بر ظرفیت گیلان


ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914784

استاندار گیلان در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی مطرح کرد:

استاندار گیلان ظرفیت بالقوه استان را زمینه ساز توسعه روابط ایران و آفریقای جنوبی عنوان کرد و گفت: روابط تجاری و اقتصادی کشورمان و آفریقای جنوبی بر اساس ظرفیت گیلان توسعه می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز در دیدار «ویکا مزوی خمالو» سفیر آفریقای جنوبی نزد ما با ابراز خرسندی از این دیدار، روحیه انقلابی، آزادیخواهی و مدافع حرم را برشمرد. حقوق بشر از ویژگی های مشترک جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی و افزوده شدن فعالیت های معدنی و کشاورزی در آفریقای جنوبی و همچنین تنوع فعالیت های کشاورزی، فناوری حاصل از تلاش نخبگان، وجود خزر، بنادر انزلی و آستارا و اتصال راه آهن شمال – جنوب و شرق – غرب با استان گیلان در اقتصاد دریایی، کشاورزی و گردشگری ایران اسلامی یکی از ظرفیت های مشترک دو کشور است که می تواند آنها را در جهت گسترش مشترک توسعه و رونق بخشد. سرمایه گذاری و تجارت

وی با اشاره به اینکه سفیر آفریقای جنوبی در ایران می تواند نقش موثری در توسعه و گسترش روابط حسنه دو کشور داشته باشد، دیدار با ویکا مزوی کومالو را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تامین زیرساخت ها، توسعه بسترها و افزایش روابط ایران و آفریقای جنوبی در حوزه تجاری و اقتصادی از جمله صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز دو کشور با تمرکز بر ظرفیت گیلان در دستور کار قرار دارد.

استاندار گیلان تبادل دانش در حوزه کشاورزان توسط فعالان این بخش در گیلان با آفریقای جنوبی را از دیگر ظرفیت های استان برشمرد و ادامه داد: به برکت دیپلماسی فعال دولت آیت الله رئیسی روابط با آفریقای جنوبی در بخش‌های مختلف توسعه یافته‌اند، از جمله در حوزه گردشگری نیز در آینده نزدیک امکان‌پذیر خواهد بود.

در پایان این دیدار عباسی استاندار گیلان وصله گلدوزی شده از صنایع دستی استان را به سفیر آفریقای جنوبی در ایران اهدا کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید