تصویب قانون عراق علیه رژیم صهیونیستی ضربه سختی به این رژیم نامشروع وارد کرد.


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844184

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دیدار با الغانیمی وزیر کشور عراق گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با الغانیمی وزیر کشور جمهوری عراق دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع در ابتدای این دیدار به همه شهدای سال های اخیر بویژه دو قهرمان دلاور سرلشکر قاسم سلیمانی و برادر مهندس ابومهدی که جان خود را در مبارزه با تروریست های داعش و امنیت کشور فدا کردند تبریک گفت. مردم و منطقه عراق: در جریان حمله داعش به عراق، جمهوری اسلامی ایران نه تنها امکانات و تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار داد، بلکه رزمندگان ایرانی نیز در کنار رزمندگان عراقی در میدان نبرد حضور داشتند.

آشتیانی با بیان اشتراکات اجتماعی، مذهبی و تاریخی که نقش بسزایی در تعمیق و تحکیم بیشتر روابط ایران و عراق داشته است، افزود: نگاه ما به عراق تابعی از سه رکن اصلی حمایت از وحدت و یکپارچگی عراق و حمایت از تقویت است. ثبات و امنیت و مشارکت در توسعه و شکوفایی عراق.

وزیر دفاع با بیان اینکه برخی کشورها با دوستی و همدلی ایران و عراق مخالف هستند، افزود: بر این اساس مسئولان دو کشور باید با جدیت و عمیق‌تر برخورد با این تخریب‌ها و خرابکاری‌ها و تقویت همکاری‌ها و انسجام را داشته باشند. بیشتر.

وی با بیان اینکه ایران و عراق در منطقه حساس غرب آسیا قرار دارند، افزود: تروریسم به عنوان یکی از ابزارهای غرب و نظام سلطه برای توجیه حضور خود در منطقه و عامل اختلاف بین کشورهای اسلامی و تضعیف و تضعیف است. ظرفیت امت اسلامی است.

آشتیانی با اشاره به اقدامات مشترک عراق، ایران و سوریه در مبارزه با تروریسم گفت: معتقدیم کشورهای منطقه و غرب آسیا باید امنیت منطقه را مدیریت کرده و به ثبات برسند در حالی که خارج از … در منطقه حضور دارند و صلح غیرممکن است.

وزیر دفاع عراق با اشاره به اقدام مناسب پارلمان عراق در خصوص تصویب قانون جرم انگاری روابط با رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام ضربه بزرگی به سیاست عادی سازی روابط با این رژیم نامشروع وارد کرده است.

آشتیانی یکی از مهمترین اصول سیاست خارجی رئیس جمهور ایران را نزدیکی، تقویت، همبستگی و همکاری با کشورهای همسایه به ویژه عراق دانست.

وی با اشاره به همکاری در بخش انرژی و تبادل حجاج بین دو کشور به ویژه در دهه 40 که نشان از درهم تنیدگی روابط دو کشور است، گفت: امیدواریم با تکمیل پروژه شاهد همکاری های بیشتر در این زمینه باشیم. ثبات ولیعهد در عراق به ویژه برای زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی بسیار مؤثر و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آشتیانی گفت: جمهوری اسلامی ایران تجربیات ارزشمندی در مبارزه با تروریسم دارد. این محصولات نظامی و انتظامی وزارت دفاع است که می تواند در تامین امنیت بیشتر در عراق موثر باشد.

الغانیمی، وزیر کشور عراق گفت: «ایران همیشه در مقاطع مختلف در کنار عراق بوده است و ما هیچ گاه به کمک این کشور و تلاش مجاهدان ایرانی در نبرد توجه نکرده ایم». ما تروریسم را فراموش نمی کنیم.

وی با تاکید بر همکاری های کلی جمهوری عراق با ایران گفت: قطعا همکاری ایران و عراق می تواند به توسعه بخش های مختلف جمهوری عراق به ویژه بخش های امنیتی و اقتصادی آن کشور کمک کند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید