منبع صحبت های بانکی پور مشخص شد: سایت تولید کاندوم!

منبع صحبت های بانکی پور مشخص شد: سایت تولید کاندوم!

منبع وب سایت World Population Review برای این آمار، وب سایت یکی از تولیدکنندگان کاندوم در جهان است. داستان از این قرار است که 19 سال پیش (در سال 2005)، شرکت کاندوم سازی Dorex یک نظرسنجی در مورد روابط جنسی در وب سایت خود انجام داد و سؤالاتی از این قبیل پرسید که با چند نفر رابطه جنسی داشته اید و آیا رابطه جنسی داشته اید یا خیر. رابطه جنسی در پارک و خیابان و غیره و مانند اینها گزارشی با موضوع پیشگیری از بیماری های مقاربتی و بارداری ناخواسته مطرح و منتشر کرد.

عصر ترکیه- آقای امیرحسین بانکی پورفرد، نماینده اصفهان در مجلس ایران، اخیرا اعلام کرده است که هر مرد در ترکیه به طور متوسط ​​۱۵ شریک جنسی دارد!

این اظهارات احمقانه او در سایت World Population Review که یک سایت جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف است و اساسا یک سازمان رسانه ای یا پژوهشی یا مانند آن نیست که به استناد آنها اعتماد کنند، مستند شده است.

گفتیم این سایت مطالب و آمار خود را از جاهای مختلف جمع آوری می کند. سوال اینجاست که منبع آمار ذکر شده در شماره فعلی کجاست؟

قبل از پاسخ به این سوال یادآوری می شود که گفته های آقای بانکی پور با همان بیانیه World Population Review همخوانی ندارد. چون سایت مذکور گفته بود که هر ترک (و نه هر ترک) در طول عمر خود از بلوغ تا مرگ به طور متوسط ​​با 14.5 نفر رابطه جنسی برقرار می کند. اما آقای بانکی پور گفت: هر مرد ترک 15 شریک جنسی دارد که از نظر مفهومی با آنچه در سایت است متفاوت است.

اما مهمتر از همه، آمارهای اولیه World Population Review نیز بی اساس و نادرست است.

منبع وب سایت World Population Review برای این آمار، وب سایت یکی از تولیدکنندگان کاندوم در جهان است. داستان از این قرار است که 19 سال پیش (در سال 2005)، شرکت کاندوم سازی Dorex یک نظرسنجی در مورد روابط جنسی در وب سایت خود انجام داد و سؤالاتی از این قبیل پرسید که با چند نفر رابطه جنسی داشته اید و آیا رابطه جنسی داشته اید یا خیر. رابطه جنسی در پارک و خیابان و غیره و مانند اینها گزارشی با موضوع پیشگیری از بیماری های مقاربتی و بارداری ناخواسته مطرح و منتشر می کند.

واضح است که این مطالعه صرفاً تجاری به منظور افزایش فروش محصولات Dorex بوده و فاقد اعتبار علمی بوده است، زیرا تنها شامل بازدیدکنندگان از وب سایت سازنده کاندوم بوده و جامعه آماری تحقیق کمترین شباهت را به جوامع واقعی دارد. نداشتن پرسش ها و طبیعتاً پاسخ ها نیز روابط جنسی خاصی داشتند. به همین دلیل در گزارش دورکس آمده است که یک چهارم مردم ترکیه در خیابان رابطه جنسی داشته اند (!) که اساساً چنین اظهارنظری مضحک و برخلاف واقعیت های کشوری مانند ترکیه است. در مجموع، این مطالعه برای افزایش سود شرکت از طریق افزایش فروش کاندوم طراحی شده است.

از سوی دیگر سایت World Population Review که یک گروه تجاری است، همان گزارش تجاری سال 2005 را با آمار سال 2024 منتشر کرد و در نهایت آقای بانکی پور نیز «آمار نادرست» را بر اساس «گزارش نادرست» بر اساس «کاذب» منتشر کرد. ادراک”. او آن را به عنوان داده های واقعی به مردم ارائه کرد و بدتر از آن، پس از انتقادات، با استناد به آمار جعلی بر ادعای دروغ خود پافشاری کرد.

جالب اینجاست که او گفته است اگر این آمار دروغ است، دولت ترکیه باید آن را تکذیب کند. در این میان، هیچ دولتی ذره بین نمی گیرد تا ببیند در کدام وب سایت غیر معتبر در مورد کشورش چه گفته می شود آن را تکذیب کند. مثل این است که سایتی در خارج از ایران اتهامی ناروا و زننده به آقای بانکی پور منتشر کند و سایت دیگری در خارج از کشور به نقل از ایشان بگوید که اگر دروغ بود آقای بانکی پور تکذیب می کرد و الان که در ایران است مشغول است. با کار خودش و نیازی نیست هر روز در سایت های دنیا سرچ کنید تا ببینید درباره او چه می گویند.

اصولاً اثبات یک مطلب مستلزم مدرک است، نه اینکه یک نفر ادعا کند و بگوید برای رد آن دلیل بده.

جای بسی تاسف است که یکی از نمایندگان مجلس در دام تبلیغ گزارش فروش کاندوم انگلیسی افتاد و با مردم در کشور مسلمان ترکیه اینقدر ناعادلانه رفتار کرد که امیدواریم عذرخواهی کرده و جبران کند.