بانکی پور عذرخواهی نکرد: درباره ازدواج زنان در فضای علمی صحبت کردم/ موضوع حذف نشود

بانکی پور عذرخواهی نکرد: درباره ازدواج زنان در فضای علمی صحبت کردم/ موضوع حذف نشود

روز جدید :

امیرحسین بانکی پور فرد نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه ازدواج را به همسالان خود توصیه کرده است، گفت: نباید مشکلات را پاک کرد.

سخنگوی اصفهان در مجلس با بیان اینکه من ازدواج همسالان را توصیه می کنم، گفت: من به نوبه خود از طرف رسانه های اشتباه از زنانی که ممکن است ذهنشان از این چندپارگی آزرده خاطر شده است عذرخواهی کنم، اما معتقدم مشکلات حل خواهد شد. نیازی به تمیز کردن ندارد.

امیرحسین بانکی پور فرد در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 29 خرداد) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 75 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: غیر از مردم شریف، هیچکس جز افراد پست و ملعون به زنان احترام نمی گذارد. برادر بزرگوارم در صحبت هایم یادآور شد که باید توجه داشت که رسانه های معاند با قطع نطق ها به ویژه سخنان نمایندگان مجلس را تخریب می کنند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با بیان اینکه نمایندگان خود قربانی تقطیع نطق هستند، انتظار دارم هنگام اظهار نظر در فضای مجازی یا پیامک، ابتدا کل نطق را بشنوند، پس از قضاوت در این باره. وی افزود: سخنرانی من در فضای علمی و دانشگاهی بود. در این جلسه به تحلیل آمار پرداختم و تاکید کردم که این بحث رسانه ای نیست و مربوط به حوزه تئوری و کارشناسان است.

وی با اشاره به اظهارات خود در این جلسه توضیح داد: در این جلسه اشاره کردم که آمارهای غلطی در جامعه وجود دارد که باید اصلاح شود از جمله اینکه تعداد زنان از مردان بیشتر است در حالی که این آمار اشتباه است. E; تعداد دختران مجرد آماده ازدواج برابر با تعداد پسران مجرد آماده ازدواج بر اساس سرشماری سال 95 و برابر با یک نفر است تا در شرایط تسهیل ازدواج جوانان آرامش پیدا کنند و چنین موانعی وجود نداشته باشد و مجلس شورای اسلامی تسهیلات ازدواج تا 5 برابر افزایش می یابد.

بانکی پور با بیان اینکه در جلسه به یک رده سنی اشاره کردم، گفت: گروه سنی زنان بالای 30 سال بر اساس سرشماری سال 95 حدود یک میلیون و 400 هزار نفر است، از سوی دیگر حدود 700 هزار زن یا همسرشان از دست داده اند یا طلاق گرفته اند که در مجموع این دو گروه حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر هستند. در جلسه مذکور اشاره کردم که اگر این افراد بر اساس عرف ازدواج در کشور ما بخواهند با پسران 4 تا 5 ساله ازدواج کنند، برای دو سوم این زنان هیچ زن وجود ندارد.

وی بیان کرد: در جلسه مذکور به ازدواج همسالان توصیه کردم; روانشناسان تایید می کنند که در ازدواج به سن عقل و ظاهر توجه می شود نه سن شناسنامه و اگر بخواهیم دختران بر اساس فرهنگ اشتباهی که در ذهن داریم با پسران بزرگتر ازدواج کنند این ضربه است. با دختران برخورد خواهد شد در این جلسه بر ازدواج همسالان تاکید کردم.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: بحث دیگری در جلسه مطرح شد، در فضایی که من صحبت کردم، شانس آوردیم و توصیه ها و موانعی از سوی زنانی داشتیم که با برخی از اندیشمندان خارج از کشور ازدواج کردند، اما فرزندانشان شناسنامه ایرانی نداشتند. هرچند مجلس شورای اسلامی سال ها پیش قانونی در این باره تصویب کرد. در این جلسه تاکید کردیم که مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد. شرایط برای متفکرانی که از نظر عقیدتی و اخلاقی با فرهنگ ما سازگار هستند و با انقلاب ما هماهنگ هستند و با بانوی ایرانی ازدواج کرده اند، نباید سخت باشد.

وی با بیان اینکه این بحث بیشتر تحلیلی آماری بود، گفت: متاسفانه رسانه ها صحبت های من را قطع کردند و این فضای روانی منفی را ایجاد کردند. «این چندپارگی ذهن آنها را به هم ریخته است، من از طرف رسانه های اشتباه عذرخواهی می کنم، اما معتقدم که صورت مشکلات نباید پاک شود.

دیدگاهتان را بنویسید