من از مذاکره بر اساس کنفرانس صلح بین‌المللی حمایت می‌کنم

وی گفت: همزمان با تهاجم به نوار غزه، نیروهای اشغالگر اسرائیل حملات خود را در سراسر کرانه باختری اشغالی افزایش دادند.

محمود عباس بر موضع خود در حمایت از مذاکرات و مقاومت مسالمت آمیز مردم برای پایان دادن به اشغالگری تاکید کرد و گفت: از مذاکرات بر اساس کنفرانس بین المللی صلح و تحت نظارت بین المللی حمایت می کنم. کنفرانسی که منجر به تصمیم گیری با نظارت و تضمین قدرت های جهانی برای تشکیل یک کشور مستقل و مستقل فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری و اورشلیم خواهد شد.

وی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین به توافقنامه اسلو در سال 1993 و قراردادهای امضا شده با اسرائیل در سال های اخیر پایبند است، اما اسرائیل از انجام تعهدات خود سرباز زده و به اشغال خود ادامه داده است.

محمود عباس همچنین در بخشی دیگر از بیانیه خود درباره مواضع آمریکا در قبال جنگ غزه گفت: آمریکا به ما می گوید که از راه حل «دو دولتی» حمایت می کند و اسرائیل اجازه ندارد غزه را اشغال کند و امنیت غزه را در دست بگیرد. یا اینکه سرزمینی را از غزه جدا کند، اما با وجود این گفتگوها، اسرائیل را موظف به انجام آنچه می گوید، نمی کند.

وی همچنین تاکید کرد که سازمان خودگردان پس از توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی، نوار غزه را تحت کنترل خود درآورد. ، خانواده های نیازمند و سایر بخش ها پرداخت می کنند.

محمود عباس با اشاره به حضور سه وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه با وجود تجاوزات کنونی تصریح کرد: غزه امروز آن چیزی نیست که می دانستیم، اما بیمارستان ها، مدارس، زیرساخت ها، ساختمان ها، جاده ها و مساجد آن تخریب شده است.