نقل و انتقال سهام در 4 بانک رایگان است

نقل و انتقال سهام در 4 بانک رایگان است

ارائه کلیه خدمات انتقال سرمایه به وراث توسط بانک ها و کارگزاران منتخب کاملا رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه نمی باشد.

کلیه خدمات مربوط به انتقال سهام متوفی به وراث از طریق سامانه «ارث» در چهار بانک و 44 کارگزار منتخب رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه نیست.

به گزارش ایسنا، وراث سهامداران متوفی پس از مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی «ddn.csdiran.ir» با بانک های «ملی، ملت، پارسیان» تماس گرفته و زمان تشکیل پرونده را برای شروع رسیدگی تعیین کنند. فرآیند انتقال سهام متوفی به وراث. و تجارت» و شرکت های کارگزاری منتخب «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پوژوهان، دانایان پارس، سهام آبتین، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص بورس، سهم آشنا، سوآفرین، سرمایه گذاری ملی، آراد ایران، فارابی، چکش ها، آسمان، نماد شاهد، آگاه، شاخص سرمایه، مفید، نهایی، پویا، رابین هوشمند، شهر، متفکران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش مترقی، بورس، ملت های پویا، آرمون بورس، آپادانا، بیدار اقتصاد، کارشناسان، کالاهای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین.

نحوه انتقال سهام سرمایه متوفی به وراث

با راه اندازی سامانه میرات در ۲۴ آبان ماه سال جاری توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی، واگذاری سهام سرمایه متوفی به وراث تسهیل شده است.

ضمناً یکی از وراثی که باید اعدام شود باید ابتدا وارد درگاه یکپارچه ذی نفعان بازار سرمایه به نشانی «ddn.csdiran.ir» و در مرحله بعد با وارد شدن به قسمت «حقوق متوفی» وارد شود. با درج کد ملی و تاریخ تولد متوفی در قسمت «ارجاع به زمان تشکیل پرونده» اطلاعات لازم را در مورد زمان تشکیل پرونده و نوع اموال متوفی دریافت کرده اند، در صورتی که زمان تشکیل پرونده قطعی است، می توانند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک های منتخب مراجعه کنند و در نهایت پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق «پرونده» برای همه وراث قابل مشاهده خواهد بود. مرجع وضعیت» بخش پورتال یکپارچه.

مدارک لازم جهت اقامه دعوی

بر اساس اطلاعیه بازار سرمایه، وراث باید قبل از مراجعه به دفاتر کارگزاری یا شعب بانک های مورد تایید سپرده مرکزی و تسویه وجوه، مدارک زیر را به یکی از دفاتر اعلام شده ارائه کنند:

1- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

2- اصل یا یک قطعه عکس برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث مندرج در گواهی محدودیت وراثت (با ذکر این نکته که رسید متقاضی کارت ملی یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر). با مهر سازمان ثبت احوال می تواند جایگزین کارت ملی شود.)

3- اصل یا عکس برابر اصل گواهی حصر وراثت متوفی (شایان ذکر است در صورتی که مادر یکی از ورثه باشد برگرفته از بند ب ماده 892 قانون مدنی جهت کنترل. در اعتراض، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان والدین متوفی نیز الزامی است.)

4- در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی وراث نیز قید شده است ارائه اصل یا همان تصویر اصل ترکه الزامی است.

سیستم SJAM چیست؟

در بخشی دیگر از این گزارش آمده است که سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان برای ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه است که تمامی فعالان این بازار اعم از “سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران موسسات” در این سامانه تنها یک بار برای همیشه خود را در اختیار دارند. اطلاعات در آن ثبت می شود و پس از احراز هویت حضوری می توانند خدمات را بر اساس داده های تایید شده دریافت کنند.

همچنین از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس ایمیل و محل سکونت دائمی فرد ثبت می‌شود و از آن پس هیچ مؤسسه مالی نباید دوباره اطلاعات آن سهامدار را دریافت کند. سهامداران می توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir نسبت به ثبت نام و احراز هویت الکترونیکی سجام اقدام کنند.

لازم به ذکر است ارائه کلیه خدمات انتقال سرمایه به وراث توسط بانک ها و کارگزاری های منتخب کاملا رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه نیست.