نوری کاسالیه، نماینده مجلس: اعضای فراکسیون مستقل حدود 100 نفر هستند

نوری کاسالیه، نماینده مجلس: اعضای فراکسیون مستقل حدود 100 نفر هستند

منتخبان بستان آباد در مجلس دوازدهم جزئیات آخرین اقدامات ساماندهی و تشکیل فراکسیون مستقلان مجلس دوازدهم و زمان برگزاری مجمع عمومی و تصمیم گیری درباره انتخاب هیات رئیسه را تشریح کرد.

غلامرضا نوری قزلجه منتخب مردم بستان آباد در مجلس دوازدهم درباره روند تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس آینده گفت: با اعلام نتایج مرحله اول انتخابات، کار تشکیل فراکسیونی را آغاز کرده ایم که شامل فراکسیون باشد. دوستان همفکر، یعنی کسانی که رویکردی دارند یا با عنوان مستقل بودن وارد مجلس شدند یا از آن دوستانی که در طیف میانی جریان اصولگرا و اصلاح طلب هستند دور هم جمع شدیم و جلسات زیادی داشتیم. در انتخابات دوم حدود 13 نفر به جمع ما اضافه شدند و الان تعداد اعضای فراکسیون حدود 100 نفر است.

وی ادامه داد: تا امروز جلسات متعددی برای تشکیل فراکسیون داشتیم اما حدود دو هفته پیش جلسه علنی رسمی با حضور 62 منتخب برگزار شد که 15 نفر به عنوان شورای موسس که اساسنامه و مقدمات را تهیه کردند انتخاب شدند. خوشبختانه این 15 نفر در جلسه گذشته موفق به انجام ماموریت های محول شده شدند.

نوری در خصوص دستور کار اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون گفت: در جلسه اول تصویب اساسنامه و تصمیم گیری در موضوعات مهم اولویت دار، شروع به کار مجلس از جمله انتخاب هیات رئیسه. و احتمالاً پس از تصویب اساسنامه فراکسیون به صورت اساسنامه یا در قالب بیانیه صادر خواهد شد.

وی افزود: حدود 100 نماینده منتخب مجلس دوازدهم در جلسه هفته آینده دعوت خواهند شد.

یکی از اعضای فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر نام شورای موسسان این فراکسیون گفت: 15 منتخب محترم از سوی مجمع عمومی انتخاب شدند که اسامی آنها به شرح زیر است: آقای پوردهقان، سید. فرید موسوی، گودری.

وی ادامه داد: تعداد ما نسبت به مجلس یازدهم بیش از دو برابر شده است و این اتفاق نوید این را می دهد که در مجلس دوازدهم می توان تصمیمات خوبی برای کشور گرفت و یا حداقل تصمیم بدی اتخاذ نخواهد شد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس دوازدهم در خصوص پیشنهاد انتخاب رئیس مجلس در فراکسیون مستقلین اظهار داشت: هنوز در این خصوص در فراکسیون بحثی صورت نگرفته است و احتمال دارد این موضوع مطرح شود. در جلسه آتی مجلس شورای ملی تا کنون فقط صحبت و به صورت غیررسمی بوده و تاکنون فراکسیون مستقلین به تصمیم روشن و قطعی در این مورد نرسیده است. نکته اینجاست که اولاً معرفی کاندیدایی برای کرسی ریاست جمهوری از سوی فراکسیون ما منتفی نشده است، اما هنوز قطعی نشده و این احتمال وجود دارد که حتی نامزدی را برای ریاست مجلس معرفی کنیم، اما قبل از نهایی شدن این موضوع، مقرر شده است که هر یک از افرادی که داوطلبانه برای ریاست مجلس هستند، برنامه های خود را برای نحوه اداره مجلس و برنامه های تعاملی که با فراکسیون های مختلف در مجلس دارند، ارائه دهند تا بتوانیم شنیدن و انتخاب کسانی که به دیدگاه ها و سیاست های ما نزدیک تر هستند. البته این به شرطی است که کاندیدای ریاست جمهوری معرفی نشود و اگر تصمیمی برای ارائه گرفته شود همه از کاندیدای جناحی حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: عدم تصمیم گیری برای سمت ریاست بود اما برای سایر سمت های هیئت مدیره از جمله نایب رئیس، دبیر و سرپرست کاندیدا معرفی خواهیم کرد.