هدایت استقلال و نکونام شانسی نیست

هدایت استقلال و نکونام شانسی نیست

لیگ به هفته های پایانی خود نزدیک می شود و استقلال به همراه پرسپولیس رقابت سختی برای کسب عنوان قهرمانی دارند. در این بین بحث ها و صحبت های حاشیه ای زیادی بین پیشکسوتان و مدیران دو تیم صورت گرفت که بازتاب های زیادی داشت.

جدای از بحث اشتباهات داوری، برگزاری دیدار هفته گذشته استقلال در تستگردی نیز یکی از موضوعات مورد بحث است. در همین رابطه با صبو شهبازیان، پیشکسوت آبی ها که سابقه بازی های پشت سر هم در ورزشگاه پاس کاوامین را در کارنامه دارد، گفت وگو کردیم.

شهبازیان ابتدا درباره شرایط استقلال گفت: سه فینال در پیش داریم و همه چیز دست ماست. امیدوارم در این سه بازی نتایج خوبی بگیریم. فینال اولمان برابر نساجی است که بازی سختی خواهد بود زیرا نساجی در این بازی خانه دار است. امیدوارم امتیازات را به نحو احسن جمع کنیم و عنوان قهرمانی را به هواداران عزیزمان بدهیم.

وی درباره پیش بینی خود از نتیجه بازی نساجی گفت: همانطور که گفتم بازی سختی خواهد بود. این دیدار در قائم شهر برگزار می شود و این تیم در جمع تیم های انتهای جدولی و در تلاش برای کسب امتیاز است. استقلال هم با تمام وجود زمین می گیرد. خدا را شکر بازیکن مصدوم و محرومی نداریم و انشاالله بتوانیم سه امتیاز بازی را بگیریم.

وی با توجه به درخواست هایی که از مربیان استقلالی حاضر در نساجی و پیکان مبنی بر رویارویی با آبی ها مبنی بر اینکه با عزت و با تمام قوا به میدان بروند و چرا این درخواست از رقبای پرسپولیس مطرح نشد، گفت. گفت: همانطور که تاریخ استقلال نشان می دهد، مربیان و بازیکنانی که در این تیم حضور داشتند، سخت بازی کردند و همیشه در تلاش بودند تا فوتبال پاکی را به نمایش بگذارند. به هر حال مربیانی مثل عنایتی و الهامی با تیم های خود قرارداد دارند و می دانم که همیشه با صداقت بازی می کنند. استقلال با تمام وجود به مصاف این تیم ها می رود. همیشه این چیزهای جانبی وجود دارد، اما من به آنها توجه نمی کنم. فقط امیدوارم کادر فنی و بازیکنان استقلال تمرکز لازم را داشته باشند و به امید خدا در سه بازی باقی مانده با تمام توان بازی کنند. همه ما در هفته های باقی مانده به دنبال تیم و نکونام هستیم.

شهبازیان در پاسخ به اظهارات بادامکی و ادعای داوری به سود استقلال خاطرنشان کرد: بازی های باقی مانده آنقدر مهم است که باید به حساسیت بازی و نتیجه آن فکر کنیم نه مسائل حاشیه ای. به هر حال داوران کار خودشان را می کنند و این حرف ها همیشه هست. قضات هم انسان هستند و اشتباه می کنند. من وارد این موضوع نمی شوم که آنها می خواهند یک تیم ببرند یا ببازند. این چیز جالبی نیست که بخواهم در مورد آن صحبت کنم. فقط امیدوارم فوتبال زیبایی ببینیم. چه بخواهند به نفع تیم باشند و چه به ضرر باشگاه دیگری، اصلاً چنین چیزهایی وجود ندارد. من چنین چیزهایی ندیده ام و امیدوارم تا پایان فصل اینگونه باشد.

وی درباره عملکرد جواد نکونام در این فصل گفت: به هر حال آقای نکونام سابقه خوبی در مربیگری دارد. من با او بازی کرده ام و می دانم که او تجربه زیادی دارد. او هم در بازیگری و هم در مربیگری تجربه لازم را به دست آورد و پس از آن خیلی خوب عمل کرد. من تمرینات جواد را از نزدیک دیده ام. زحمت می کشد و صبح تا شب در اردوگاه مرحوم حجازی کار می کند. جواد و دستیارانش در تجزیه و تحلیل حریفان به خوبی کار می کنند. برای تیمی که هفته ها در بالای جدول باشد، شانس یا شانس نیست. آنها مشکلات زیادی داشته اند اما نکونام به خوبی از پس این چالش ها برآمده و می تواند چند سال دیگر استقلالی بماند و به موفقیت برسد. امیدوارم این سه بازی خوب برگزار شود و نتایج مورد نیازمان را بگیریم.

پیشکسوت آبی ها درباره انتقال استقلال به هلدینگ خلیج فارس و تغییرات مدیریتی در آن باشگاه گفت: به هر حال تغییرات مدیریتی قطعی شده است اما امیدوارم هر اتفاقی بیفتد به نفع باشگاه استقلال باشد. همه کسانی که وارد می شوند باید برای موفقیت تلاش کنند زیرا این تیم برای مردم است و مردم پشت این تیم هستند. امیدوارم کاری شود که دل هواداران شاد شود و استقلال فوتبال ناب را به عنوان یکی از تیم های بزرگ کشور معرفی کند، مشکلی که همیشه در تاریخ باشگاه وجود داشته و حتی زمانی که من کار می کردم. در آکادمی این مشکل را دست اول دیدم. امیدوارم استقلال با هر مربی ای به نمایش خوب خود ادامه دهد.

شهبازیان در پایان در خصوص بحث های مطرح شده در خصوص محل برگزاری بازی هفته گذشته استقلال مقابل پیکان و شایعه انتقال آن بازی از تستگردی به محل دیگری (مانند تغییر محل بازی پرسپولیس و پیکان به قزوین) گفت: وقتی پاس بودم. عضو باشگاه. بارها به زمین ورزشگاه تستگردی رفتم چون ورزشگاه خانگی پاس بود. به هر حال دو بازی دیگر در پیش داریم و سپس به مصاف پیکان می رویم. امیدوارم تصمیم گرفته شده برای هر دو تیم مفید باشد. احساس من این است که بهتر است این بازی حساس با تماشاگر انجام شود زیرا سعی در زیبایی دارد. امیدوارم تصمیمی گرفته شود و هواداران در این دیدار حضور پیدا کنند و از تماشای بازی لذت ببرند.