همایش ملی تکریم امام زادگان در آستان حرم حضرت فاطمه اخری (س) برگزار شد

امروز؛

همایش ملی بزرگداشت امام زادگان امروز با حضور مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آستان حضرت فاطمه اهری (س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی مدیرکل امور فرهنگی سازمان کمک های مالی و خیران کشور در این مراسم گفتند: یک دهه کرامت توجه به عشق و وفاداری نادر یک خواهر به منزلت و منزلت معنوی و شرافتمندانه برادر.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم موسوی متقی هدف از برگزاری جشن دهه کرامت را ترویج فضایل اهل بیت علیهم السلام دانست و افزود: همه متولیان فرهنگی باید به طور جدی اهتمام داشته باشند. تقویت باورهای مذهبی مردم و تبدیل امامزاده به قطب فرهنگی.

مدیرکل کمک ها و امور خیریه گیلان در این مراسم با اشاره به دهه کرامت و پنجمین روز ذوالقعده که به عنوان روز ملی تکریم امامزادگان اعلام شده است، گفت: این دهه فرصت مغتنمی برای ترویج است. و گسترش فرهنگ عبادت و بزرگداشت سبط پاک رسول خدا (ص).

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی با بیان اینکه گیلان دارای 950 بقعه متبرکه و بقعه امام زادگان است، افزود: وجود این تعداد بقعه امام زادگان در گیلان نشان از ولایت مداری و هویت دینی مردم دارد. این استان در گسترش مذهب و فرهنگ علوی است.

وی با اشاره به دهه کرامت و بزرگداشت امام زادگان در گیلان گفت: تبدیل بقاع متبرکه به مرکز فرهنگی، ترویج فرهنگ زیارت، ایجاد تعامل دو سویه بین بقاع متبرکه با نهادهای دولتی و غیردولتی، افزایش مشارکت مردمی. در مدیریت، ساخت و اجرای برنامه های بقاع متبرکه. آشنایی اقشار مختلف جامعه با کارکردها و خدمات بقاع مبارکه از مهمترین اهداف اجرای برنامه های تکریم و بزرگداشت امامزادگان است.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها