واردات تلفن همراه با نشان تجاری اپل ممنوع است



رئیس کل گمرک ایران:

آنچه در حال حاضر در متن مشهود است ممنوعیت واردات گوشی های هوشمند با برند اپل است و در صورت رفع ممنوعیت، سود تجاری آن 96 درصد خواهد بود.

واردات گوشی های موبایل با برند اپل ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج


محمد رضوانی فر، رئیس کل آداب و رسوم ایرانیان گفت: در مورد واردات تلفن همراه بر اساس مصوبه اول خردادماه شورای دولت در ضمائم آن در ردیف 226 تصمیمی در خصوص واردات گوشی های اپل اتخاذ و ممنوعیتی برای آن در نظر گرفته شده است و متن صریحی وجود دارد که اگر این محدودیت برداشته شده است، تعرفه و عوارض 96٪ خواهد بود. بر این اساس بخشنامه ای تنظیم شد، اما بر اساس ابهاماتی که در آن وجود داشت، گمرک از وزارت امنیت استعلام کرد. پاسخ به این استعلام مبنای قانونی خواهد بود اما تا آن زمان این روند طی چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس گمرک تاکید کرد: آنچه در متن مشخص است ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با این علامت تجاری است و در صورت رفع ممنوعیت سود تجاری وی 96 درصد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امکان فعال سازی گوشی های باقیمانده در طرح رجیستری (فرایند ثبت نام تلفن همراه) از 30 خردادماه فراهم می شود.

رضوانی در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما افزود: افرادی که موفق به تکمیل این فرآیند نشدند برای ادامه ثبت نام تلفن همراه خود در سامانه گمرک با در دست داشتن مدارک لازم به نزدیکترین گمرک مراجعه کنند.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها


نظرات ارسالی شما پس از تایید خبرگزاری موج در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

پیام های حاوی افترا و افترا منتشر نخواهد شد.

پیام های غیر فارسی و غیر مرتبط ارسال نمی شود.