ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز منجر به توسعه و بهره برداری می شود



رمضانعلی سنگدوینی عضو است کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره معرفی مصوبه مجلس درباره توسعه میادین نفت و گاز گفت: توسعه میادین نفت و گاز به عنوان یکی از مراکز راهبردی از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درصد بالایی از درآمد کشور در بودجه از میادین نفت و گاز تامین می شود، در حال حاضر حدود 3.5 میلیون بشکه نفت تولید و حدود 1.5 میلیون بشکه صادر می کنیم.

سنگدوینی گفت: روزانه حدود 900 میلیون مترمکعب گاز در واحدهای تجاری، خانگی، صنعتی، نیروگاهی و … تولید می شود. پتروشیمی حدود 120 میلیون لیتر بنزین و نفت گاز در روز و 90 میلیون لیتر نفت کوره از محصولات تولیدی کشور است.

وی در ادامه گفت: صنعت پتروشیمی صنعت ارزآوری برای کشور است و در این شرایط باید متوجه باشیم که توسعه کشور بر پایه نفت و گاز است.

بیشتر بخوانید:

کاهش عدم تعادل انرژی با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز

ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز منجر به توسعه انحصار طلبی و سرمایه گذاری می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه حوزه نفت و گاز 65 تا 70 درصد هزینه های کشور را چه در حوزه عمرانی و چه در حوزه هزینه ای پوشش می دهد، خاطرنشان کرد: قطعا باید به دنبال توسعه در حوزه نفت و گاز باشیم و چاره کار را برطرف کنیم. توسعه و ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری، توسعه و بهره برداری از میادین نفت و گاز است.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: از سوی دیگر نفت و گاز در شمال کشور به ویژه شمال استان گلستان مشاهده شده است و امکان استحصال این فرآورده های سوختی با ورود وجود دارد. از بخش خصوصی

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: توسعه میادین نفت و گاز نیاز اجباری ما در کشور است، اما از سوی دیگر باید از تحولات برای استخراج و تولید نفت و گاز استفاده کنیم و از سوی دیگر از آنها استفاده کنیم. حضور برای بهینه سازی این سوخت ها.

وی تصریح کرد: باید درآمدهای نفت، گاز و پتروشیمی را صرف زیرساخت های کشور کنیم نه برای اداره امور و هزینه های جاری کشور. ما باید از درآمد نفت و گاز برای ایجاد شغل استفاده کنیم و هر چه بخش خصوصی بیشتر وارد آن بخش شود، بیشتر به توسعه و توسعه بیشتر منجر به اشتغال زایی می شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: از طرفی میادین نفت و گاز ما که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد و توسعه نیافته است و تجهیزات به کار رفته در آنها بسیار مستهلک شده است، بنابراین باید از نیرو استفاده کنیم. بخش خصوصی باید تقویت شود.

سنگدوینی با تاکید بر اینکه مشارکت بخش خصوصی در همه زمینه ها موجب توسعه می شود، تصریح کرد: ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز می تواند به توسعه، حفظ و نگهداری میادین و افزایش تولید منجر شود. این حوزه ها، از سوی دیگر کشور، تحریم ها نیز از این طریق تخریب می شود، زیرا تحریم بخش خصوصی و غیردولتی دشوار است.


آیا این خبر مفید بود؟