نگرانی از عرضه پتروشیمی ها در فصل سرما/ توسعه میادین گازی و میادین مشترک در دستور کار


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807296

اوجی گفت: در کنار گاز، تولید میعانات گازی را در دستور کار قرار داده ایم و سقف میعانات گازی در پتروشیمی ها و … در کشور افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اوجی وزیر نفت گفت: سال گذشته در دی و بهمن ماه، بسیاری از شهرهای کشور به دلیل عدم تامین برق نیروگاه ها به دلیل عدم توجه و سرمایه گذاری کافی در این بخش تعطیل شدند.

به گفته وزیر نفت، با ورود دولت جدید تامین سوخت زمستانی یکی از اولویت های ما است و طبق برنامه ریزی های انجام شده این مشکل کاهش یافته است. در کنار گاز، تولید میعانات گازی را نیز در دستور کار قرار دادیم و سقف میعانات گازی کشور در پتروشیمی ها و … در سراسر کشور بالا رفت. در حال حاضر شاهد افزایش سه برابری میعانات گازی هستیم.

وی گفت: خوشبختانه نسبت به سال گذشته 1.5 میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه ها و صنایع ذخیره کرده ایم که در زمان تحویل 25 درصد کاهش داشته است. دغدغه تامین پتروشیمی ها در فصل سرما را داریم و یکی از برنامه ها توسعه میادین گازی و میادین مشترک است.

تاکنون 4.5 میلیارد دلار قرارداد داخلی و خارجی در این زمینه منعقد شده است و انتظار نمی رود این قرارداد مورد مذاکره قرار گیرد. پیش از این ظرفیت میعانات گازی 2 میلیون لیتر بود که با افزایش سه برابری اعلامی وزیر نفت امروز سه برابر شد.

گازرسانی به 14 شهر، 1459 روستا و 4114 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 5200 میلیارد تنی با حضور آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه 20 بهمن ماه) در ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران ( برج گاز ) و از طریق ویدئو کنفرانس جهت مدیریت رسید.

در این میان 11 پروژه انتقال گاز با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی و پروژه پتروشیمی ابن سینا واقع در استان خوزستان با سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری (معادل 1200 میلیارد تومان) افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید