وزارت ورزش یک ریال به فدراسیون فوتبال پرداخت نکرده است

وزیر ورزش و جوانان:

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما به فدراسیون فوتبال پول نمی دهیم و بیشترین اعتبار را به مبارزه می دهیم.

به گزارش خبرگزاری موج


حضور کیومرث هاشمی در برنامه خط اول صدا و سیما برای مرحله آمادگی ورزش کشور شرکت کننده المپیک وی گفت: در کمتر از سه ماه تا المپیک 2024 پاریس، در دو بخش المپیک و پارالمپیک آماده سازی در حال انجام است. گردهمایی مهم ورزش کشورها در المپیک است. ورزش های قهرمانی ایالت ها در این مسابقات مد نظر است.

وزیر ورزش و جوانان وی افزود: برآورد دقیقی نداریم زیرا ممکن است در فاصله زمانی باقیمانده تا المپیک 2024 سهمیه ما افزایش یابد. یکی از مراسم هایی که باید قبل از المپیک داشته باشیم، اهدای جوایز مرتبط با آن هاست. ورزشکارانی که مدال می گیرند باید پاداش بگیرند. نگرانی های مالی و نظامی آنها نیاز به توجه دارد.

و ادامه داد: طبیعی است رقیبی را ارزیابی کنیم که سال ها تلاش کرده و مربی تمام تلاش خود را کرده است. دیروز حدود 230 میلیارد تومان به آنها پرداخت شد. البته این موارد به تنهایی کافی نیست و باید دغدغه های دیگر آنها از جمله اشتغال و… بررسی شود.

هاشمی برای بحث خصوصی سازی باشگاه ها گفتند: اگر بخواهیم در این باره صحبت کنیم، اولین بحث حق پخش تلویزیونی است که حق باشگاه ها محسوب می شود. امسال در لایحه برنامه هفتم آئین نامه ای در این خصوص ارائه کرده ایم تا در جلسه هیأت وزیران به تصویب برسد تا به باشگاه ها حق بدهیم. وقتی حق داده می شود از 35 تا 65 تا 70 درصد درآمد باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی است که باشگاه های ما از آن محروم هستند.

و ادامه داد: عقد قرارداد و خرج کردن مثل گذشته آسان نیست. ما در مورد بازی جوانمردانه مالی بحث داریم که با هم می تواند مشروعیت ایجاد کند. ما به فدراسیون فوتبال پول نمی دهیم و بیشترین اعتبار را به مبارزه می دهیم. عرصه ای که باعث افتخار ما در عرصه های مختلف است. ما به دنبال تقویت آنها هستیم و می خواهیم آنها از وضعیت موجود خارج شوند. ما کمک مالی زیادی به فوتبال نمی کنیم اما وزارت ورزش حتی یک ریال هم برای برگزاری مسابقات آنها نداده است. اتحادیه فوتبال فوتبال را از درآمد باشگاه ها اداره می کند، اما در سایر رشته های ورزشی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وظیفه دارند کمک کنند. رئیس جمهور شخصا فکر می کرد که وزارت ورزش نباید باشگاه داشته باشد. همکاری دولتمردان باعث شد تا اتفاق خوبی در خصوص خصوصی سازی رخ دهد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به هزار میلیارد تومان از فدراسیون های ورزشی حمایت کردیم و سهم فوتبال 100 میلیون هم نیست. دولت اصلاً پولی نداد و از درآمد خود تأمین مالی کردند. بحث تبلیغات در مورد فروش پوشاک و بازیکن و غیره شاید برای تامین هزینه های فوتبال کافی نباشد، اما آنها یک باشگاه دارند. به صراحت می گویم دولت یک ریال هم برای باشگاه ها هزینه نمی کند چون خلاف قانون است. مثلا نساجی یک تیم بخش خصوصی است و خود باشگاه سرمایه گذار دارد. شاید سودی نداشته باشد، اما با عشق این کار را انجام می دهند. پتروشیمی ها، بانک ها و هلدینگ ها دولتی نیستند، یعنی دولت بودجه نمی دهد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها