وزارت ورزش ۲۶ رشته را از فدراسیون ورزش های همگانی گرفت/ «پیاده روی» دیگر عمومی نیست!


ساعت: 11:52
تاریخ ارسال: 06/03/1401
کد خبر: 1892530

معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه ای به فدراسیون ورزش های همگانی از جدا شدن 26 انجمن، کمیته و گروه از این فدراسیون و پیوستن آنها به فدراسیون تربیت بدنی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی تصمیم وزارت ورزش و جوانان مبنی بر تفکیک و تبدیل انجمن تربیت بدنی فدراسیون ورزش های همگانی به فدراسیون جدید، محمد پولادگر معاون مسابقات قهرمانی و توسعه ورزش های حرفه ای وزارت ورزش در جلسه ای اعلام کرد. نامه ای به فدراسیون عمومی تفکیک 25 رشته دیگر (انجمن آمادگی جسمانی قبلاً منشعب شده بود) اعلام شد.

در این نامه که در تاریخ دوم شهریور ماه سال جاری ارسال شده است خطاب به افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزشی آمده است: «در خصوص نامه شماره 100/883/ص. با استناد به صورتجلسه 24 مرداد ماه شورای فعال پروانه در قالب فدراسیون، از تاریخ ابلاغ این نامه، کلیه انجمن ها، کمیته ها و گروه های مرتبط با آمادگی جسمانی به شرح جدول پیوست حذف می شوند. این فدراسیون تحت پوشش و کنترل فدراسیون تربیت بدنی خواهد بود.

در نامه ضمیمه اسامی انجمن ها، کمیته ها و گروه های زیر به همراه آمادگی جسمانی ذکر شده است که در مجموع شامل 26 رشته (با انجمن آمادگی جسمانی) می باشد. این فیلدها عبارتند از:

1- انجمن آمادگی جسمانی

گروه: پاک کننده ها

2- انجمن پیلاتس

3- انجمن یوگا

4- انجمن کار با تجهیزات بدنسازی

گروه: چاقو و ابزار ارتعاشی

گروه: کتل بلز

گروه: بدنسازی

5 – انجمن هوازی – گروه:

گروه: کانگوجامپ

6- انجمن ورزش های آبی

7- نام مستعار تمرینات ورزشی عملی

8- کمیسیون کراس فیت

9- کمیته آموزش متقابل

10- کمیته تنقیه

11- کمیته تعادل بدن

12- کمیته باراوسل

13 – کمیسیون فیوژن فیتنس

14- کمیته ورزاره

15- کمیسیون منقطع مطالعات

16- کمیسیون دوچرخه ثابت و دوچرخه داخلی

17- کمیته روشهای تمرین EMS

18- کمیسیون تربیت بدنی فارسی

19 – کمیسیون تناسب اندام پرش

20- کمیته حرکات آیینی

21 – انجمن عابر پیاده

وزارت ورزش که اعلام کرده بود فقط انجمن تربیت بدنی را از فدراسیون عمومی جدا می کند، در تازه ترین اقدام خود چندین انجمن دیگر را که ماهیت مستقلی دارند از این فدراسیون جدا کرده است، بدون اینکه مجوزی برای سایر رشته ها داشته باشد. در این شرایط دیگر فدراسیونی با مفهوم ورزش همگانی وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید