پرتغالی ها به چه لقب هایی به تارامی می گویند؟

رسانه ONE FOOTBALL در گزارشی به دوران حضور این بازیکن ایرانی در پرتغال پرداخته که در ادامه می خوانیم:

مهدی طارمی 27 ساله بود که برای اولین بار وارد فوتبال اروپا شد و توانست رد پایی محو نشدنی از خود به جای بگذارد و نام آشنای فوتبال اروپا شود. یک فصل درخشان در باشگاه پست ریو آوه، با زدن 21 گل، کافی بود تا پورتو را متقاعد کند که این گلزن بلندقد را به خدمت بگیرد و او زیر نظر سرجیو کونسیکائو به خوبی پیشرفت کرده است. این بازیکن به عنوان یکی از قوی ترین مهاجمان فوتبال باشگاهی در قاره اروپا در نظر گرفته می شود و از زمان پیوستن به پورتو در سال 2020 به طور منظم برای این باشگاه در سطح ملی و قاره ای گلزنی کرده است.

پرتغالی ها به چه لقب هایی به تارامی می گویند؟

نقاط قوت طارمی در توانایی او در بازی در پست مهاجم مرکزی نهفته است. از طرفی او می تواند در سمت چپ حمله نیز باشد و فضای زیادی برای مهاجمان کناری خود ایجاد کند. این بازیکن به زودی برای پیوستن به اینتر راهی ایتالیا خواهد شد و گفته می شود با قراردادی دو ساله به تیم قهرمان ایتالیا خواهد پیوست.

طارمی در 180 بازی در چهار فصل در تمامی رقابت ها 90 گل به ثمر رساند و 46 پاس گل داد. این مهاجم که در محوطه جریمه شکارچی است در زدن گل های زیبا هم تبحر داشت. با زدن گل زیبا به چلسی در لیگ قهرمانان اروپا که به عنوان زیباترین گل فصل انتخاب شد.

اگرچه طارمی یکی از بهترین مهاجمانی است که در پنج سال اخیر برای پرتغال بازی کرده است، اما به دلیل تمایلش به تقلب از داور و زدن پنالتی ها اغلب بحث برانگیز است. شیطنت های او گاهی خنده دار بود و انتقاد شدید رسانه ها و تیم های رقیب را به دنبال داشت.

مهدی طارمی را بیشتر به خاطر قدرت تمام کردنش و کمک بزرگش به پورتو در روزهای سخت به یاد می آورند. نباید فراموش کرد که سطح استعداد یاران طارمی به میزان قابل توجهی کمتر از قبل بود. بازیکنانی مانند رادامل فالکائو، هالک و جکسون مارتینز در تیمی پر ستاره بازی کرده‌اند، اما پورتو در یکی دو فصل گذشته بازیکنان خوبی نداشت و این روی کار طارمی نیز تأثیر گذاشته است.

تعداد گل های طارمی با پورتو او را در رتبه سوم لیست گلزنان خارجی تاریخ باشگاه پس از ماریو ژاردل (138) و جکسون مارتینز (92) قرار می دهد. مهاجم ایرانی همچنان می تواند با زدن دو گل دیگر در دو بازی پایانی فصل (مقابل براگا خارج از خانه و مقابل اسپورتینگ در فینال جام حذفی پرتغال) مارتینز کلمبیایی را بگیرد.