کارمندان می خوانند؛ اخبار مهم در مورد افزایش حقوق

کارمندان می خوانند؛  اخبار مهم در مورد افزایش حقوق

با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال 1402، بحث در مورد افزایش دستمزد مقامات و کارگران داغ شد. دستمزد کارکنان در سال جاری 20 درصد و سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است و با توجه به تورم کنونی، کارکنان انتظار دارند در سال 1403 دستمزد آنها افزایش یابد.

تترلند

به گزارش اقتصاد آنلاین، با پایان یافتن بسیاری از بحث ها پیرامون افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال جاری، بحث افزایش حقوق سال 1403 آغاز می شود که همزمان با آغاز فصل پاییز خبر رسید که برنامه ریزی و سازمان بودجه برای سال آینده 20 درصد افزایش حقوق کارکنان دولت را در ردیف روزانه قرار داده است. مدتی بعد اما داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، میانگین افزایش حقوق کارکنان را 18 درصد و بازنشستگان را 20 درصد اعلام کرد که به صورت مرحله ای اجرا شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، کارمندان با درآمد بالاتر افزایش حقوق کمتری خواهند داشت و کارکنان با حقوق کمتر نیز افزایش حقوق بیشتری خواهند داشت.

این در حالی است که محبی نعیم آبادی نماینده مردم سبزوار در واکنش به تعیین افزایش 18 درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه سال آینده می گوید: پیش بینی من این است که نمایندگان شورای اسلامی اصلاحاتی را در لایحه بودجه سال آینده انجام دهند. پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده به حداقل 20 درصد خواهد رسید.

نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال 1402

دبیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به اینکه نسبت حقوق گروه های مختلف حقوقی 18 درصد افزایش می یابد، درباره نحوه افزایش حقوق کارکنان در سال جاری توضیح داد.

محمدرضا دشتیاردکانی گفت: در تبصره 13 لایحه بودجه 1403، نسبت حقوق گروه های مختلف مزدی به طور میانگین 18 درصد و نسبت حقوق بازنشستگان و کارگران وظیفه و کلیه صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​افزایش می یابد. 20 درصد

به گفته نماینده مردم اردکان در شورای اسلامی، افرادی که حقوق بالایی دارند، این افزایش بیش از 18 درصد نخواهد بود و افرادی که حقوق کمتری دارند احتمالا بیش از 18 درصد حقوق خود را افزایش خواهند داد.

دشتی تاکید کرد: روش پیشنهادی افزایش حقوق کارکنان در سال آینده هنوز در لایحه مشخص نشده و مجلس با کلیت بودجه مخالفت کرده است، لایحه دولت تنها 20 درصد است.

آیا افزایش 18 درصدی دستمزد کارکنان را راضی می کند؟

افزایش 18 درصدی دستمزد کارکنان در حالی اجرا می شود که برخی فعالان این حوزه معتقدند این افزایش دستمزد متناسب با تورم جامعه نیست.

رئیس کمیته حقوق و دستمزد شورای عالی کار می گوید: اگر تلاش بر این است که دستمزد کارگران به دستمزد کارکنان گره بخورد، از نمایندگان مجلس می خواهیم که نرخ دستمزد کارکنان را برای سال آینده با تورم افزایش دهند تا این افزایش شامل کارگران شود.

محسن باقری در گفت وگو با ایسنا، می گوید: در بحث دستمزدها جدا از افزایشی که در سال گذشته اجرا شد که درصد کمی بود، معتقدم اگر همان سبد معیشت سال گذشته را پایه گذاری کنیم، حدود 24 درصد از امسال می شود. تورم تحت تاثیر قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون حقوق و دستمزد شورای عالی کار تصریح کرد: در ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق کارمندان باید بر اساس تورم افزایش یابد، اما در ماده 41 قانون کار، حقوق سالانه باید بر اساس تعیین شود. از تورم امسال ما دفاع خود را بر اساس حقوق کارمندان دولت از جمله دستمزد کارگران پایه گذاری خواهیم کرد.