کشف تونل مخفی به مجلس دوازدهم!

کشف تونل مخفی به مجلس دوازدهم!

رورنو بدون انتقاد! این پیامی است که از وقایع چند روز گذشته می توان دریافت. حتی حامیان دولت دیروز هم ظاهرا جای نقدی ندارند چرا که بلافاصله با واکنش هایی مواجه می شوند که آنها را مجبور به عقب نشینی می کند که آخرین نمونه آن مجتبی ذالنور نماینده قم است. او از سال 1375 می خواست به رئیسی کمک کند تا بر صندلی ریاست جمهوری بنشیند و در سال 1400 به آرزویش رسید، اما واقعیت با آنچه در ذهن نماینده قم می گذشت متفاوت بود، بنابراین در آستانه یک سال دولت، او در صف اول منتقدان رئیس جمهور و کابینه وی منصوب شد، اما به زودی مورد حمایت قرار گرفت. آیا رسانه های حامی دولت به این نماینده فشار می آوردند؟ آیا ذوالنور نمی خواست چهره ای مانند برخی از دوستان احمدی نژاد که در ابتدا دوست گرمابه و گلستان او بودند نشان دهد، بلکه شروع به انتقاد از دولت احمدی نژاد کرد و بر طبل انتقاد از این دولت و رهبرش کوبید.

اعلامیه های ورود به مجلس دوازدهم

برخی معتقدند رفتار اخیر ذوالنور به نوعی مربوط به انتخابات مجلس دوازدهم است، یعنی او برای نشان دادن چهره مستقل انتقاد می کند. محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا دیروز نوشت: «از: اصولگرایان به: حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده محترم قم. شما در جلسه علنی مجلس از دولت آقای رئیسی انتقاد کردید و از ایشان انتقاد کردید. گفتید این دولت مثل تردمیلی است که می دود اما جلو نمی رود. به رئیس جمهور گفتید یک چهارم فرصت خدمت شما گذشته است، آیا به یک چهارم اهدافی که باید بگذرید، رسیده اید؟ گفتید: کیست که نداند فساد در سیستم بانکی و قاچاق، کمر اقتصاد کشور را شکسته است؟ کدام یک از اردوهای شما در حل این مشکلات فعال هستند؟ آقای ذوالنور! از قدیم الایام گفته اند که ساخت خانگی معیار نیست. باید فکر امروز را می کردید که با موافقت دویست نماینده به رئیس جمهور فعلی نامه نوشتید و از او خواستید در انتخابات شرکت کند. آقای ذوالنور! خدای ناکرده فکر نکنید مخاطب شما متوجه نمی شود که یکی از دلایل مخالفت با خواندن شما این است که انتخابات مجلس در راه است، رأی بیاورید.» اما ظاهراً این ژست دوام نیاورد و ذوالنور تغییر موضع داد.

تغییر موقعیت

ذوالنور روز گذشته گفت: «آخرین سخنرانی من به منظور تضعیف دولت یا انتقاد از آن نبود، بلکه در واقع هشداری صمیمانه، دوستانه و دلسوزانه بود. من با تمام وجود از دولت حمایت می کنم که اهداف عالی محقق شده و مشکلات مردم برآورده شده است. حجت الاسلام مجتبی ذوالنور روز گذشته با تاکید بر اینکه پیشنهادات نمایندگان برای تقویت، کمال و کارآمدی دولت است، گفت: انتقادات و پیشنهادات نمایندگان به دولت آقای رئیسی برای مقایسه دولت ایشان و دولت ایشان نیست. عملکرد دولت قبل، زیرا اصلاً هیچ شباهتی بین عملکرد دولت مردمی و دولت اصلاحات وجود ندارد. نماینده مردم قم تصریح کرد: دولت آیت… رئیسی با اخلاص، انگیزه های ارزشی، ایمان، روحیه انقلابی، نگرش مردم و بدون تشریفات بی مورد سعی در حل مشکلات مردم دارد. عملکرد دولت مردمی را نمی توان با دولت یازدهم و دوازدهم مقایسه کرد، اظهار داشت: عملکرد آیت آرایی با رئیس جمهور دولت قبل قابل مقایسه نیست. تعامل این دولت با مجلس و پاسخگویی آن به مجلس با رویکرد دولت قبلی به مجلس فاصله زیادی دارد.» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بهره وری، تحرک، انعطاف پذیری، تلاش گسترده را از ویژگی های ممتاز دولت مردمی خواند و تصریح کرد: دولت سیزدهم اقدامات مهمی برای کاهش تاثیر نفت بر اقتصاد انجام داد، نه استقراض از بانک مرکزی و خزانه.» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دولت عزم جدی برای حل ابرمشکلات دارد، گفت: باید از این عزم جدی در راستای اجرا استفاده کرد. از یک برنامه.” برنامه های کارشناسی باید با جدول زمانی ارائه شود که مجلس به عنوان مهم ترین نهاد نظارتی بتواند نظارت و ارزیابی کند.» ژولنور رابطه دولت و مجلس را خوب و برادرانه خواند و گفت: اما آیا این رابطه خوب و برادرانه نتیجه معجزه آیا مشکلات مردم به راحتی حل می شود؟ من نمی توانم به این سوال پاسخ مثبت بدهم. چرا؟ از آنجایی که معتقدم راه های برون رفت از وضعیت فعلی باید با توافق دولت و مجلس تدوین شود، در این صورت مجلس بسیاری از وظایف کم اهمیت یا کم اهمیت را از دستور کار خود حذف خواهد کرد و بر کمک به دولت در دستیابی به اهداف، دغدغه ها و اجرای مصوبات متمرکز خواهد شد. طرح.”

دلیل تغییر موضع

برخی واکنش دولت را یکی از دلایل تغییر رویکرد ذوالنور می دانند که دیروز در روزنامه ایران منتشر شد. در گزارش این روزنامه آمده است: «مجتبی ذوالنوری دیروز سه شنبه 20 مردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت که این موضوع فرسنگ ها با واقعیت فاصله دارد. این نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: حرکت، روحیه انقلابی و منش شما مایه قدردانی است، اما امروز حرکت دولت مانند حرکت فردی است که روی تردمیل می دود و هیچ فاصله ای را طی نمی کند. امروز، نکات (الف) و (ب) شما برای ارزیابی اینکه آیا پیشرفت حاصل شده است یا خیر، کجا هستند؟ آقای رئیس جمهور! یک چهارم فرصت خدمت به شما گذشت، آیا به یک چهارم اهدافی که باید طی کنید رسیده اید؟ فرصت ها مثل ابر می گذرند. این ادعای ذوالنور در حالی است که کارنامه یک ساله دولت با وجود شرایط سخت به جا مانده از گذشته، نه تنها قابل دفاع نیست، بلکه باعث افتخار است. دولت سیزدهم توانست کشور را از بی تابعیتی نجات دهد. نیروهای انقلابی در دولت شرایطی را به دست گرفتند که وزرای دولت قبل اعتراف کردند که مستاصل از پرداخت حقوق کارکنان دولت و فروش حتی 200 هزار بشکه نفت هستند و این وضعیت وحشتناک را به وضعیتی کاملاً متفاوت تبدیل کردند. مردم هوشیار هستند که چه کسی بیهوده روی تردمیل می دود و چه کسانی حتی مشغول حاشیه سازی هستند و چه کسانی دست به کار شده اند و جهشی برای کشور ایجاد کرده اند. قطعا نمی توان افزایش چند برابری صادرات، ارزآوری برای کشور، فعال شدن خطوط مهم ترانزیتی، احیای نقش ایران در تعامل با همسایگان و قدرت های جهانی، اصلاحات در نظام مالیاتی و پیگیری اصلاحات را کتمان کرد. در کشور. سیستم بانکی توسط دولت سیزدهم البته این به معنای حل مشکلات نیست، بلکه سرعت تغییر در اداره کشور را نشان می دهد و آینده بسیار بهتری را نوید می دهد. به نظر می رسد اکنون که به انتخابات شورای اسلامی نزدیک می شویم، آقای ذوالنوری به جای فرار، می تواند با ارائه گزارشی از خدمات چند ساله خود در ارزیابی موفقیت خود در این مهم و هدایت مردم از نقطه نظر، نماینده مردم باشد. (الف) به نقطه (الف) (ب) برای کمک کردن.”

دیدگاهتان را بنویسید