موتلفه به دنبال مجلس دوازدهم است یا ریاست جمهوری چهاردهم؟!

موتلفه به دنبال مجلس دوازدهم است یا ریاست جمهوری چهاردهم؟!

روز جدید : بررسی ها نشان می دهد که نشاط موتلفه اسلامی در بحث های حکومتی بیش از سایر گروه های سیاسی شناخته شده و بیش از هر زمان دیگری شناخته شده است.

درگیری های شدید سید مصطفی آقامیر سلیم با محمد باکر کلیباف از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 که یکی از اصلی ترین اخبار حواشی سیاسی بود، با حضور وی در مجلس یازدهم رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است. نماینده موتلفه اسلامی دچار مشکل می شود اما ناگهان این دعواها و دعواها به سکوت و انفعال منجر شده است.

موتلفه در فاصله ایمن از میرسلیم به گفته مجلس و دولت

برخی اخبار و تحقیقات نشان می دهد که اگرچه میرسلیم همچنان عضو مؤتلفه اسلامی است، اما تفاوت قابل توجهی بین او و حزب و مسیر وزیر فرهنگ از دولت دوم مرحوم هاشمی رفسنجانی تا آنچه که ائتلاف آغاز کرد، وجود دارد. – به خصوص بعد از روی کار آمدن مجلس یازدهم. و دولت سیزدهم – کرد، کمی متفاوت است.
بررسی پویایی سیاسی بادام‌ها و متحدانشان در ماه‌های روی کار آمدن دولت اصلی نشان می‌دهد که بادام‌ها و حزبشان در سایه دولت اصلی حرکت می‌کنند و حمایت همه‌جانبه از همه سیاست‌ها و اقدامات آن را اعلام می‌کنند. به دنبال مجلس دوازدهم و حتی دولت چهاردهم باید پر رنگ تر و موثرتر به نظر برسند.

حزب موتلفه، حزبی ریشه‌دار سیاسی با دولت میانه‌روی میانه‌رو، این بار با حضوری پررنگ‌تر، حتی در رسانه‌ها، در صدد جبران سریع رکود و انفعال سال‌های اخیر است، حزبی که بیش از آن سیاسی است. مبتنی بر ایدئولوژی های شناخته شده است.

> بادامچیان و موتلفه مطابق با دولت اصلی

«نمایندگان باید با رأی بالا به وزرا به رئیس جمهور کمک کنند. این اولین موضع رسمی اسدلا بادامچیان به عنوان برجسته ترین چهره موتلفه اسلامی است که نشان می دهد حتی اگر اصولگرایان معتدل و سنتی احتیاط خود را در اعلام حمایت همه جانبه از دولت سیزدهم از دست نداده باشند، این حزب سابقه طولانی دارد.
«رشد کامل» در حمایت از «رئیس جمهور» و «دولت سیزدهم» اما نوع و نحوه رفتار بادامی ها و موتلفه اسلامی به گونه ای است که نشان می دهد هنگام اعلام مواضع، جهت گیری ها و حمایت ها به دنبال این هستند. افق دوری که این افق می تواند به مجلس بدهد.تا دوازدهم خاتمه یابد یا به ریاست جمهوری 1404 منتهی شود.
درخواست بادامچیان از مجلس اصولگرایان یازدهم مبنی بر اعتماد به نخست وزیران دارای آرای زیاد در حالی مطرح می شود که حتی برجسته ترین چهره این حزب یعنی; سید مصطفی آقا میرسلیم مبنای «محکمی» در آن ندارد و حتی می توان گفت تفکر موتلفه در مجلس یازدهم حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی تواند حامی انتخاب کند.

> بادامچیان یکی از آن 6 نفر

در شهریورماه امسال منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت در پایان چهلمین جلسه شورای عالی وحدت با اشاره به برخی تصمیمات اتخاذ شده اعلام کرد: اقشار و شخصیت های تاثیرگذار و تاثیرگذار در استان ها و با رویکرد عقلانی، شفاف و تکیه بر آراء و آراء جمعی اکنون به مطالبه ای جدی برای تداوم این حرکت تبدیل شده است. راهبرد ما برای دو سال آینده تشکیل شورای وحدت برای ورود پرشور به انتخابات 1402 است.

وی از حجت‌الاسلام موسی‌پور، بادامچیان، کوی، الله کرم، منتظمی و متکی به عنوان اعضای کارگروه تدوین نسخه جامع منشور، اساسنامه و ساختار شورای وحدت که احتمالاً برای انتخابات دوازدهم و چهاردهم ریاست‌جمهوری برنامه‌ریزی می‌کند، نام برد. . .

> در سیاست خارجی، دوران مذاکرات صلح به پایان رسیده است

اسداله بادامچیان در اظهارنظرهای متعددی اشاره می کند که موتلفه اسلامی علاوه بر مسائل داخلی باید در سیاست خارجی نیز حضور پررنگی داشته باشد. وی گفت: «وضعیت کنونی افغانستان نشان می‌دهد که حکومت وارد عرصه شده و تمام افغانستان را تصرف کرده است و آقای غنی و عبدالله مقاومت نکرده‌اند، زیرا نتوانسته‌اند و ملاقات کرده‌اند.» آنها همچنین هیچ تأثیری بر بایدن نداشتند.

وی با بیان اینکه هیچ عضویتی در توافقنامه شانگهای اخیرا اعلام شده ندارد و ایران به عنوان ناظر (!) پذیرفته شده است، افزود: او یک اصلاح طلب است.

بادامچیان نیز به صراحت اظهار داشت؛ وی با اشاره به سخنان رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: دنیا بداند که ادبیات دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی ایران پیشرفت کرده و رئیس جمهور ایران با ادبیات انقلابی با دنیا صحبت می کند.

مهمتر اما موضع «دبیرکل ائتلاف اسلامی» در مورد مذاکرات هسته ای است.
وی در پایان گفت: رئیس جمهور به آمریکا گفت که مردم ما به شما اعتماد ندارند و مقاومت پاسخ خواهد داد و دولتش در مذاکراتی که منجر به لغو همه تحریم ها نشود، شرکت نخواهد کرد. ملاقات. دبیران حزب در 27 اکتبر. این اظهارات در حالی است که دولت سیدابراهیم رئیسی تصمیمی برای شرکت در مذاکرات بردامی با طرف های اروپایی، چین و روسیه ندارد.

بادامچیان اما چند روز بعد مواضع قبلی خود را تکرار کرد و گفت: مذاکره برای مذاکره بی فایده است اما مذاکره از موضع قدرت و حفظ منافع ملی به شرط حصول نتیجه مذاکرات قابل قبول است.
موضع دیگری که بادامچیان در این زمینه اعلام کرد این است: جمهوری اسلامی ایران امروز برای مذاکره شرط دارد و در تکمیل مذاکرات شرکت خواهد کرد. و همچنین اینکه:
گفت و گوها نتیجه است و امیدواریم دولت آیت الله رئیسی در اولین گفت وگوهای خود بر ثمربخش بودن این مذاکرات پافشاری کند.

دولت باید به آمریکا و سه دولت اروپایی بفهماند که ایران همچنان استوار خواهد ماند و نیازی به آمریکا نیست.»

  • به این ترتیب ایران قطعا بررسی خواهد کرد و با آمریکا ادامه خواهد داد که چرا به تعهدات خود در قبال برجام عمل نکرده است.»
  • این امر زمینه را برای پیروی تیم مذاکره کننده از منویات رهبر معظم انقلاب، مصوبات مجلس شورای اسلامی و مطالبات به حق ملت قهرمان ایران فراهم می کند و دوران مذاکرات مماشات به پایان رسیده است. “
    دبیرکل ائتلاف اسلامی همچنین با بیان موضع خود در خصوص حوادث شمال و شمال غرب ایران که موجب تنش بین ایران و برخی کشورهای همسایه شد، گفت: ترکیه و آذربایجان می توانند از سقوط اجتناب ناپذیر آن جلوگیری کنند. رژیم اشغالگر آمریکا در قدس که عامل و مزدور آمریکاست، در پی شکست های مهم آمریکا در منطقه، از لبنان گرفته تا افغانستان، سوریه و یمن، به دنبال بی ثبات کردن روابط ایران با منطقه است و به دنبال جنگ سیاسی نیابتی است. او گفت: “راه اندازی در منطقه.”
  • > در حزب موتلفه به دولت پیشنهاد می شود؟!
  • اسداله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه با همکاری دولت طرح ها و برنامه هایی را تدوین کرده است تا بتواند نقش خود را در گام دوم انقلاب ایفا کند.

  • موتلفه، حزبی وابسته به 42 کشور

  • دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه حزب موتلفه با 42 کشور ارتباط دارد، گفت: این موضوع برای حزبی که دولت ندارد بسیار مهم است. این حزب روابط بسیار خوبی با احزاب منطقه و سایر کشورهای دوست دارد.

  • > و چه در مورد چین …!

  • دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، سفر رئیس جمهور به روسیه را آغازی جدید در شکل گیری قدرت بزرگ غرب آسیا برای صلح و صیانت از خیر دانست. او «همکاری مشترک ایران، روسیه و چین و سایر کشورهای حامی استقلال» را به‌عنوان خالق «قدرت بزرگ جهانی» می‌داند که «معادلات جهانی را به طور اساسی تغییر می‌دهد».
  • بادامچیان افزود: حزب موتلفه اسلامی سال ها در روابط بین الملل خود، در بخش غیردولتی و مردمی فعال بوده و اکنون در دوره جدید در حال توسعه آن است.

  • > سفیر چین در ایران با بادامچیان دیدار کرد

  • دیدار سفیر جمهوری خلق چین با دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مورد موضوعی که ممکن است ممکن باشد یا نباشد و یا دلیلی برای احزاب سیاسی دیگر وجود نداشته باشد (!) به گزارش رسانه ها: بادامچیان، دبیرکل. از حزب موتلفه اسلامی سفیر چین در ایران در جلسه ای که به مناسبت انتخاب بادامچیان به عنوان دبیرکل این حزب در دوره جدید برگزار شد، ضمن استقبال از این انتخابات بر تقویت روابط میان حزب کمونیست چین و حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد. هوآ همچنین در این دیدار روز زن را به بانوان حزب موتلفه اسلامی، برگزاری المپیک زمستانی چین با شعار تبریک گفت.
    «با هم برای آینده مشترک» محور دیگر این نشست بود.
  • آنچه شاید مهمتر باشد این است که: «پیش از این دیدار، سفیر چین و محمد حسین نیکنام، معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی، تشکیل کمیته مشترک بین دو حزب را مورد بحث و بررسی قرار دادند.[حزب کمونیست چین و حزب موتلفه اسلامی] آنها همچنین در مورد راه های تعامل در زمینه پزشکی بحث کردند.

دیدگاهتان را بنویسید