کلیباف: اجازه ندادم نامه حمایت از کاندیداتوری ریاست جمهوری در مجلس قرائت شود/ مجلس نباید وکیل مملکت باشد

کلیباف: اجازه ندادم نامه حمایت از کاندیداتوری ریاست جمهوری در مجلس قرائت شود/ مجلس نباید وکیل مملکت باشد

روز جدید : رئیس مجلس شورای اسلامی تغییر دولت را یکی از نیازهای کشور دانست و درباره یکی از دانشجویان با انتقاد از نامه حمایتی نمایندگان برای کاندیداتوری ریاست جمهوری گفت: این کار را بکنیم. این انتقاد شماست و من اجازه ندادم این نامه از تریبون مجلس خوانده شود.

محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت شانزدهمین روز خطر و دانش آموزی که صبح امروز (دوشنبه پانزدهم خطر) با حضور محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و تحقیقات برگزار شد. فناوری و علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیته آموزش دانشگاه شهید بهشتی. وی پس از شنیدن سخنان نمایندگان تشکل های دانشجویی گفت: 18 آذر نقطه عطفی در تاریخ کشور عزیزمان است که نشان داد جوانان این کشور آماده فعالیت، شجاعت و مبارزه برای استقلال، عزت هستند. و پیشرفت. کشور.”

وی گفت: امروز می توان این جلسات را به برکت خون شهدای انقلاب از شهدای خطر 16 تا شهدای هسته ای برگزار کرد. «تحول در حکمرانی یکی از نیازهای امروز کشور است. امروز جمهوری اسلامی با همان تفکر مردم سالاری دینی در بحث بقا، استقلال و امنیت جا افتاده است و دستاوردهای خوبی برای دستاوردهای عالی دارد و ارزش‌های آنها شکست خورده است.

به گزارش ایلنا، کلیباف گفت: در عین حال کارنامه قابل دفاعی در حوزه حکمت عملی و حکمرانی در کشور نداریم و قطعاً یکی از موضوعات مهم بحث شایسته سالاری و شایسته سالاری است که به آن اشاره شد. برخی از دانشجویان عزیز.” ما در حوزه مدیریت مشکل داریم، راه حل و کلید حل آن در این دانشگاه هاست.

این سخنگو با تاکید بر اینکه اگر در قوه مجریه موفق می شدیم دقیقاً در اینجا متمرکز بودیم تصریح کرد: اگر امروز در دانشگاه هستیم به این دلیل است که همچنان معتقدیم دانشگاه جایی است که باید در آن شناخته شویم. مشکلات و درک مشکل در کشور. ما معتقدیم فضای اجرایی محل حل مشکلات نیست.

وی افزود: از همه نخبگان کشور می خواهم که مشکل حکمرانی و نحوه اداره کشور را حل کنند. زیرا اگر بخواهیم ساختار بودجه، محرومیت زدایی، انصاف و شفافیت را اصلاح کنیم، این موضوع تنها در شرایط تغییر حاکمیت امکان پذیر است.

کلیباف خاطرنشان کرد: به عنوان یک مبارز این کشور به شما می گویم که اگر سه سوال شفافیت، هوشمندی و ارتقاء را در بحث حاکمیت مطرح کنیم، برای یک دوره 5 ساله ثبات اقتصادی حتی با ادامه تحریم ها در کشور امکان پذیر است. و یکی دیگر از شاهدان بی انضباطی گفت: ما در اقتصاد نخواهیم بود و قیمت ها هر روز افزایش می یابد، البته برنامه هفتم توسعه را برای رسیدن به این هدف در نظر گرفته ایم.

وی گفت: امروز وقتی از اقتصاد صحبت می کنیم به این معنا نیست که با صدها چالش مواجه هستیم، بلکه اگر دولت بیش از درآمدهای خود هزینه نکند قطعا مشکلاتی ایجاد می کند. پول و نقدینگی در کشور قابل حل است.

رئیس قوه مقننه در ادامه به سابقه هوش در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: درست است که امروز در مجلس حضور دارد اما به عنوان مردی که چندین دهه از عمر خود را در عرصه های مختلف سپری کرده است. خدمت شما عرض می کنم که اگر امروز در فضای سپاه موفق بوده ایم، از زمانی که من در فضای سپاه بودم و این نیاز از دهه 60 ایجاد شد تا امروز، دانشگاه عرصه و پاسخگوی نیازها بوده است. امروز اذعان دارم که دانشگاه محل پیشرفت و پاسخگویی به نیازها و مشکلات کشور است.

وی افزود: یکی از وظایفی که در همه حوزه ها بر عهده من بوده، نظارت بر موضوع شفاف سازی است و امروز سازوکاری در مجلس ایجاد شده و همه می توانند ببینند روند رسیدگی به طرح ها و لوایح در چه مرحله ای است. و همه را دعوت می‌کند. «این کار را انجام می‌دهم تا بتوانم مسیر و روند اکانت و برنامه‌ها را در هر مرحله دنبال کنم.

کالیباف ادامه داد: امروز بهبود، شفافیت و ارتقاء سه اصل مهم برای موفقیت و پیشرفت است. اگر در اقتصاد با مانع بزرگی مواجه شویم مثل یک دولت است، حرف دانشجوی عزیزمان را قبول دارم که هدف اصلاحات اصلاح دولت است. گاهی در کنار این مشکلات، بر اساس اعتقادات حرکت نمی کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به این باور که «ما می‌توانیم» گفت: سپاه که فاصله «ما می‌توانیم» و «نمی‌توانیم» را در شمال و جنوب اتوبان کرج می‌دانند. در قسمت شمالی بزرگراه کرج، خلاقیت، دانشگاه، پژوهش، پیشرفت، دانش، نوآوری، اعتماد به نفس و دانشجو دستاوردهای بزرگی در صنعت هوافضا داریم و در 150 متری جنوب بزرگراه، خودرویی در پارکینگ باقی مانده است. به پمپ برف پاک کن .

وی در خصوص انتقادات دانشجویان از رابطه مجلس و دولت گفت: در مورد مجلس و مسائلی که دوستان داشت، مجلس نباید وکیل دولت باشد، مجلس باید نماینده مردم باشد و دغدغه مردم را پیگیری کند. انتقاد شما این است که نوشتن، امضا و خواندن نامه ای در مجلس که بپرسید کلیباف رئیس جمهور می شود یا آقای رئیسی، فایده ای نداشت، ما نماینده مردم هستیم، البته نمایندگان باید نظر سیاسی داشته باشند، فعال سیاسی هستند. حتی می تواند وارد سیاست شود، سخنرانی کند و از یک نفر در حوزه انتخابیه خود حمایت کند، اما نامه نوشتن در مجلس و حمایت از یک نفر، حتی برای همه ما، کار خوبی نیست. تریبون مجلس

وی ادامه داد: اینکه آقایی که آمد نماینده مردم است به قول مقام معظم رهبری دلیلی ندارد به آنجا برود و دنبال قدرت و مقام اجرایی باشد. البته دولت به صلاحدید و جفای خود این انتخابات را داشت. شهادت می دهم دو وزیری که مجلس را به سمت دولت ترک کردند، خود این دو برادر، کاندیدای استعفا نبودند و لابی هم برای استعفا نداشتند و دولت بر اساس بررسی های خود آنها را انتخاب کرد. حتی آقای هندوزی 72 ساعت گذشته مقاومت کرد و گفت من نماینده مردم هستم و باید اینجا کار کنم.

کلیباف افزود: برای آقای زاکانی نیز شورای شهر او را برای شهرداری معرفی کرد و شهردار پست مهم و تاثیرگذاری است. مجلس موافقت کرد و بعد در مجلس و دولت در سطح وزرا و معاونان رئیس جمهور دیدیم که حتی یک انتصاب هم منحصر به فرد خواهد بود. این یک آژانس است.

رئیس مجلس افزود: البته برخی از دوستان به دنبال این هستند که مشکل در قانون انتخابات ماست، یکی از مهمترین اقدامات اصلاح قانون انتخابات در مسیر تحول است و باید در جهت تمرکززدایی و تمرکز زدایی گام برداریم. قانون شهرداری و شوراها برای خارج شدن شهر از این حالت تشریفاتی، 6 اصل در اساسنامه شورا وجود دارد، اما از آنجایی که ما به آن هویت مستقل ندادیم، مشکلات مختلفی وجود دارد. با توجه به این مشکل، عدم تقسیم بندی و مسئولیت های مناسب، وقتی نماینده ای در حوزه انتخابیه حضور دارد، از خوراک دام گرفته تا آسفالت و هر مسئله ریز دیگری، مردم مستقیماً از نماینده می پرسند؛ در صورتی که نماینده ای در حوزه انتخابیه حضور داشته باشد. ما باید مسئولیت ها را بر اساس آن تقسیم کنیم و تنظیمات لازم را انجام دهیم تا مسئول هر سوال به وضوح وظایف خود را انجام دهد. من مصمم هستم که قانون انتخابات مجلس را در مجلس تغییر دهم و این وضعیت حکومت شهری و محلی را از مجلس جدا کنم.

وی گفت: اما دوستان من به عنوان یک عضو و نماینده وزیر می توانند اینجا باشند تا شهادت دهند که در این چهار ماهی که من حذف و در یک جا نصب شده ام موردی نبوده که حمایت، گفتگو و تماس داشته باشم. “و آنها دنبال کردند.

دیدگاهتان را بنویسید