از اتفاقات این فصل درس گرفتیم. اجازه ندادند به تیم پول بدهم/ 2 سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و لیست باشگاه را ندادم.


ساعت: 16:44
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840944

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: 2 سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و لیست باشگاه را ندادم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل شهرهدی گفت: خوشحالم که مدت زیادی در رسانه ها حضور دارم. بالاخره در این فصل اتفاقات زیادی افتاده و در شرایطی هستیم که به پایان مسابقات نزدیک شده ایم. دو بازی پیش رو داریم و باید از نام پرسپولیس دفاع کنیم.

وی افزود: با بچه ها صحبت کردم و امیدوارم دو بازی باقی مانده را ببریم. هواداران نمی خواستند ما در این شرایط قرار بگیریم اما سال گذشته درس خوبی به ما داد و متوجه شدیم که فوتبال یک ورزش تیمی است و باید از همه لحاظ قوی باشیم. ما از این موضوع درس گرفته ایم و این ممکن است در آینده به ما کمک کند.

سرمربی پرسپولیس برای دیدار با شهرهدی که فردا برگزار می شود، ادامه داد: بازی فردا برای ما بسیار مهم است. مقابل تیمی بازی می کنیم که آخرین امیدها برای بقا در لیگ برتر است. از طرفی ما هم برای سه امتیاز بازی می کنیم و تقابل این دو انگیزه باعث می شود بازی خوبی را شاهد باشیم. شهر ماشین خیلی خوب از خودش دفاع می کند و از دفاع خیلی خوب حمله می کند. آنها چیزی برای از دست دادن ندارند، اگرچه ما برای بازی فردا چند بازیکن نداریم، اما با تمام وجود بازی خواهیم کرد.

گل محمدی در خصوص اتفاقاتی که در بازی با تراکتورسازی در تبریز رخ داد، افزود: ما برای فوتبال به تبریز رفتیم اما شرایط برای فوتبال مهیا نبود و دیدید که اتفاقات عجیبی افتاد. جوابی ندارم اتفاقاتی که در تبریز افتاد ناگوار بود و حتی داور هم نتوانست بازی را ادامه دهد. اینکه چه تصمیمی برای این بازی گرفته شود در صلاحیت مراجع مربوطه است.

وی با اشاره به حمله هواداران تراکتور به او و اتفاقات رخ داده، گفت: ابتدا باید از ساغلام و مهدی کیانی به خاطر زحماتشان تشکر کنم تا بتوانم به سلامت پایین بیایم. من زیر کلاه پلیس بودم، اما کلاه نداشتند و مرا همراهی کردند تا سالم پیاده شوم، اما واقعاً اتفاقات عجیبی افتاد. این اتفاق قبل از بازی افتاد که برای دیدن چمن به زمین رفتم و بین دو نیمه حتی نتوانستم وارد رختکن شوم. در پایان بازی همه اتفاقات و صحنه های آخرالزمانی را دیدند. خدا را شکر کسی آسیب ندید و فکر می کنم این یک معجزه بود. نیاز به بررسی دارد. زیرا این اولین بار نیست که این اتفاق می افتد و مطمئنا آخرین بار نیز نخواهد بود. این اتفاقات نشان داد که باید به کار و نظم فرهنگی بیشتر توجه شود. این مشکل نقطه سیاه فوتبال ایران بود و باید از آن درس بگیریم تا دیگر چنین اتفاقاتی نیفتد.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه مدیر فرهنگی باشگاه تراکتورسازی مدعی شد سرمربی پرسپولیس کار زشت و تحریک آمیزی انجام داده است، گفت: قبل از مسابقه برای دیدن چمن که مورد علاقه هواداران بود رفتم. با اینکه همیشه حس خوبی به تبریزی ها و هوادارانش دارم. فوتبال را از تبریز شروع کردم و در آنجا مربی شدم. فرهنگ حمایت در آن زمان به قدری خوب بود که در سه هفته اول نتیجه نگرفتیم اما هفته چهارم ما را تشویق کرد و تا آخرین لحظه حمایت شدیم. نمی دانم در آن چند باری که اوضاع به این شکل شد چه گذشت.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی فکر می کنند ممکن است پرسپولیس مشکلی داشته باشد که این تیم در برخی شهرها با چنین مشکلاتی مواجه است، گفت: اما وقتی تیمی در عرض 5 سال قهرمان می شود، اینها وجود دارد. “شاید یکی از دلایلش همین باشد. ما هیچ وقت دنبال حاشیه نبودیم و تمرکز بازیکنان و مربیان روی کارهای فنی و فوتبالی بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لیست باشگاه برای فصل آینده را اعلام کرده است یا خیر، گفت: دو سه جلسه با آقای درویش داشتم و در مورد نقل و انتقالات صحبت هایی صورت گرفت اما آنها را ذکر نکردم. لیست باید بعد از مسابقات لیگ باشد، چون دو بازی مهم داریم و نتیجه برای ما خیلی مهم است. همه ما باید روی دو بازی تمرکز کنیم و سپس به نقل و انتقالات خواهیم رفت.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه سال گذشته کلاه خود را گم کردید و نگران نیستید که امسال هم همین اتفاق بیفتد، افزود: ما سال گذشته کلاه خود را از دست ندادیم اما اتفاقی که افتاد به دلیل مشکلاتی بود که به وجود آمد. حتی ابراهیم شکوری هم گفت که اجازه نمی‌دهند برای تیم ما هزینه شود و این واقعیت است، اگر اجازه می‌دادیم می‌توانیم بازیکن بگیریم و بازیکنانمان را حفظ کنیم، اما مشکلات مالی داشتیم که اجازه ندادیم. فکر نمی کنم امسال مشکلی پیش بیاید چون سهام باشگاه واگذار شده و خیلی از مشکلات مالی را می توان از این طریق حل کرد و فکر نمی کنم مشکلی برای حفظ بازیکنان و جذب بازیکنان جدید داشته باشیم.

گل محمدی به کار آینده خود در پرسپولیس و اینکه حتی با علی دایی مصاحبه کرده و گفته است با نام او می خواهند به کادرفنی فشار بیاورند، اشاره کرد: 2 سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و به این همکاری متعهد هستم. اگر باشگاه تصمیم دیگری بگیرد، به باشگاه بستگی دارد و من در این مورد موضعی ندارم. البته همه جا مصاحبه های مختلفی وجود دارد که می خواهند من یا تیم را شکست دهند. با برخی که با تیم مشکل دارند مصاحبه شده است اما کار در تیم های بزرگ هم چنین مشکلاتی دارد. وقتی یک تیم قوی کار می کند همیشه این حرفه ها وجود دارد، اما ما با همه کار کردیم. با این حال، برخی منافع شخصی را در نظر می گیرند. تشخیص این هزینه ها بسیار آسان است و همه چیز برای من روشن است. نیازی به آدرس راه دور نیست.

وی در خصوص اظهارات ولیولا صالح نیا، مربی بدنساز فوتبال کشورمان مبنی بر اینکه بدنسازی بازیکنان سخت است و باید به تپه های داوودی برگردند، افزود: مربیان ما کسانی بودند که تیم را به تیم ملی رساندند. فینال آسیا در دو سال. “چرا وقتی قهرمان شدیم اینطور صحبت نکردی و هیچکس نگفت تیم سازی سخت است؟ همانطور که گفتم وقتی تیم خوب نمی شود این صحبت ها طبیعی است. البته آقای صالح نیا مربی و استادم و به نظر من یکی از بهترین مربیان تاریخ بدنسازی ایران است، اما یک نکته را باید بگویم این است که برخی از مشکلات بدنی که به وجود می‌آید برای بازیکنان به دلیل عدم وجود مناسب است. تمرین از مهرماه به آقای صدری می گویم زمین تمرین می خواهیم اما چند ماهی است که در زمین یخی و غیراستاندارد تمرین می کنیم که در درازمدت تاثیر منفی خواهد داشت و آسیب دیدگی را افزایش می دهد. مشکلات بود، اما شنوایی نداشتیم و نمی توانستیم خوب تمرین کنیم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه با بیان اینکه به نظر می رسد برخی از این انتقادات به دلیل عدم تمرکز شما باشد و حتی دو بار استعفا دادید و خداحافظی کردید و همین مشکل باعث شد تمرکز تیم از بین برود، هرگز برای کاری که کردید. نه اینکه بگویم کار من کاملاً درست یا کامل بود. به نظر من مربی کاملی وجود ندارد. هر مربی سبک کار خود را دارد و به تعداد مربیان در سراسر جهان سبک کار دارد. نوع کار من نیز مشخص است و در هر تیمی که کار کرده ام، تمرکزم روی مسائل فنی بوده است. اما پارسال همانطور که گفتم درس خوبی به ما داد. متوجه شدیم که برای موفقیت نه تنها به مربی و بازیکن نیاز داریم بلکه همه عوامل داخل باشگاه باید مراقب کار خود باشند چرا که همه چیز در زمین اتفاق نمی افتد. باید بتوانیم گام های خوبی برداریم و در فضای مجازی و رسانه ها حکمرانی بهتری داشته باشیم. این زمان برای موفقیت است. البته مشکلاتی هم هست که من مسئول آن هستم و امیدواریم بتوانیم در این راه با تجربه بیشتری کار کنیم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید