با 4 جلسه تمرین به مصاف روس ها رفتیم/ برخی باشگاه ها برای تیم ملی بازیکن ندادند


ساعت: 18:48
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810582

اگر اساس جوانی است باید به این دخترها فرصت داد

سرمربی تیم فوتسال بانوان گفت: دیدار مقابل روسیه بسیار سخت بود و در تمرین افتتاحیه فقط 10 بازیکن داشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فروزان سلیمانی سرمربی تیم فوتسال بانوان پس از شکست مقابل روسیه در این دیدار دوستانه گفت: دیدار مقابل روسیه بسیار سخت و قابل پیش بینی بود. تیم در حال حاضر کاملا آماده است، زیرا در ماه آوریل یک جام اروپایی برگزار خواهد شد. آنها از نظر بدنی و جلوی بازیکنان ما عالی بودند. بیشتر دختران ما به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا بودند و حتی برخی از آنها به دلیل بهبودی ضعیف و وضعیت بدنی نامناسب برگشتند و در این چالش شکست خوردند.

وی با اشاره به هدف از برگزاری چنین مسابقاتی افزود: با توجه به اینکه اخیرا تعدادی از بازیکنان به تیم ملی دعوت شدند، هدف ما این بود که در شرایط مسابقات بین المللی قرار بگیرند و تجربه کافی داشته باشند. باید بچه های جدید را از نظر ذهنی و تاکتیکی با سایر اعضا هماهنگ کنیم و با همکاری و کمک بیشتر تیم ملی خوبی داشته باشیم.

سلیمانی با تاکید بر تمرینات ویژه و شرایط تیم فوتسال بانوان گفت: با حدود 4 جلسه تمرین به مصاف روس ها رفتیم. در جلسات اول فقط با 10 بازیکن تمرین کردیم. به دلیل بیماری عروق کرونر و حضور باشگاه ها در مراحل حساس لیگ و کمبود بازیکن برخی از این باشگاه ها شرایط سختی داشتیم. من شخصا شرایط باشگاه ها را درک می کنم و از باشگاه هایی که از تیم ملی حمایت کردند تشکر می کنم.

سرمربی تیم فوتسال بانوان با اشاره به شایعات اخیر جوانان تیم ملی گفت: اسباب‌بازی‌ها در ایران بهترین هستند و ممکن است از دست برخی افراد بیفتد اما باز هم به تیم ملی دعوت می‌شوند. چرا این 25 ساله ها اولین تجربه ملی خود را انجام می دهند؟ با نگاهی به لیست افراد متوجه می شوید که تعدادی از بازیکنان اولین تجربه حضور در تیم را دارند. دسته بندی تیم ملی از رده سنی 18 تا 19 سال اشتباه است. چون ما بازیکنان جوان را در تیم بزرگسالان به لیگ باشگاهی دعوت می کنیم نه بازیکنان زیر 19 سال.

وی در پایان در رادیو ورزش خاطرنشان کرد: اگر پدیده ای در بین جوانان باشد حتما از آن استفاده می کنیم. اگر بر اساس جوانی است، باید به این دختران فرصت داد. بازی های تدارکاتی مثل روسیه باید بارها برگزار شود تا در جام ملت های آسیا نتایج خوبی بگیریم. چه در حضور سلیمانی و چه در غیاب او نباید از این شکست ها هراسی داشته باشیم. اگر به عقب برگردیم و بازیکنان 36 ساله را وارد تیم ملی کنیم، قطعا اشتباه بزرگی خواهیم کرد.

تیم ملی فوتسال بانوان فردا (چهارشنبه) در دومین جلسه تمرینی به مصاف روسیه می رود.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید