والیبال در دل مردم است/ همه ما از روند المپیک درس گرفتیم

ساعت: 19:46
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784594

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه والیبال تنها رشته ای است که بیشترین حضور بخش خصوصی را دارد، گفت: والیبال در دل مردم جای دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دکتر محمدرضا داوری در جلسه 3 ساعته کمیته فنی فدراسیون والیبال در سال 1400 که امروز (دوشنبه) به منظور بررسی عملکرد والیبال ایران در سال جاری و برنامه ریزی برای مهم برگزار شد. اتفاقات سال آینده وی افزود: انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران در کمیسیون فنی انجام شد و در نهایت منجر به انتخاب آلکنو شد اما این سرمربی انتظارات را برآورده نکرد.

وی گفت: با هرگونه درخواست کادر فنی تیم ملی بزرگسالان برای حضور آبرومندانه در لیگ ملت ها و بازی های المپیک موافقت کرده ایم.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه بابت نتایج کسب شده در این دو مسابقه از مردم عذرخواهی می کنیم، افزود: پس از نتیجه نگرفتن تیم ملی در این مسابقات اظهاراتی مطرح شد که در آن عدالت کامل رعایت نشد. رفتن به المپیک یک موفقیت در والیبال است اما قبول داریم که نتایج بازی های المپیک توکیو و لیگ ملت ها دور از انتظار بود.

وی ادامه داد: همه ما از روند المپیک آموخته ایم که در آینده و در جلسات مشابه باید از این تجربه استفاده کنیم تا در نهایت والیبال ایران در رویدادهای مهم جهانی حضور شایسته ای داشته باشد.

دکتر داورزنی یادآور شد: با توجه به حضور تیم ایران در بازی های المپیک و مسابقات قهرمانی مردان آسیا، پس از رایزنی با کادر فنی تیم ملی و کمیته فنی، تصمیم گرفتیم در مسابقات قهرمانی آسیا مردان با یک جوان شرکت کنیم. تیم و خوشبختانه در جام ملت ها با کادری کاملا ایرانی قهرمان شدیم تا ناکامی های المپیک و لیگ ملت ها را جبران کنیم.

وی تاکید کرد: به گفته اکثر کارشناسان والیبال، تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی مردان آسیا عملکرد بسیار خوبی داشت. ژاپن در مسابقات قهرمانی مردان آسیا بازی سختی انجام داد و خود را برای قهرمانی آماده می کرد اما به این هدف نرسید و با شکست مقابل ایران به این هدف دست یافت.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: مسابقات جهانی جوانان را هم در نظر گرفتیم اما نتایج بر اساس پیش بینی ها پیش نرفت. یکی از مشکلات این مسیر این بود که بردیا سعادت به موقع برای تیم جوانان ایران حاضر نشد. تمام مکاتبات در این زمینه وجود دارد و متاسفانه طرف کره ای به موقع مشکلات بدنی این بازیکن را به ایران اعلام نکرد. مشکلی که به تیم آسیب زد و تعادل تیم را به هم زد.

او گفت اولین بازی تیم جوانان ایران مقابل بلژیک بود و بردیا باید به آن مسابقه می رسید که نشد. البته ما این تجربه را به دست آورده ایم که نباید زیاد به یک بازیکن تکیه کنیم.

دکتر داورزنی در خصوص برخی اظهارات در رسانه ها گفت: اگر فردی در جلسات کمیسیون فنی اظهار نظر کند و قیام کند، اشکالی ندارد. اما اگر با چیزی موافق باشد و سپس در گفتگو با رسانه ها آن را تکذیب کند، خوب نیست.

داوری تاکید کرد: فدراسیون ادعا نمی کند که کارش ناکافی نبوده است اما اگر بر اساس مشورت و خرد جمعی تصمیم گرفته شود باید از آن دفاع کنیم. سال آینده رویدادهای نزدیک به هم داریم و در عین حال باید از این به بعد برای حضور شایسته برنامه ریزی کنیم. به عنوان مثال بازی های آسیایی سه روز مانده به شروع جام جهانی مردان آغاز می شود و از این پس باید برای حضور شایسته در دو رویداد برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر لیگ ملت ها به شکلی جدید برگزار می شود که تا دوم مردادماه ادامه دارد و باید برای این مسابقات برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم. نظرات اعضای کمیته فنی بسیار سازنده خواهد بود. ما به عنوان یک کمیسیون عمل خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: باید برای هر رویداد با توجه به آرمان والیبال ایران چند برنامه مختلف را بررسی کنیم تا بتوانیم با همه تغییرات همراه شویم. بنابراین موضوع اصلی کمیته فنی در جلسات آینده برنامه ریزی تیم های ملی است تا بتوانیم به آرمان های تعیین شده دست پیدا کنیم.

وی به اظهارات کارشناسان شرکت کننده در جلسه اشاره کرد و گفت: نباید همه نظرات یکسان باشد بلکه هرکسی باید ارزیابی خود را داشته باشد اما در نهایت به تصمیم جمعی خواهیم رسید و در آینده از آن دفاع خواهیم کرد. من همیشه تاکید کرده ام که فدراسیون والیبال از انتقادات سازنده استقبال می کند و این روند ادامه خواهد داشت، حتی در این مدت به حریفان فدراسیون هم میدان دادیم که بیایند و با گروه توسعه والیبال همکاری کنند.

این داور گفت: همه ما در تلاشیم تا استانداردهای والیبال را بالا ببریم. والیبال در دل مردم جای دارد و حالا همه در هر صنفی چهره والیبال ایران را می شناسند و به آن علاقه دارند. والیبال باعث غرور مردم می شود و اگر در زمین شکست بخورد این ناکامی در جامعه احساس می شود. بنابراین فدراسیون کار سختی دارد و کارکنان فدراسیون در این مسیر نیاز مبرمی به مشورت و همفکری کارشناسان و خانواده بزرگ والیبال دارند تا در چنین جلساتی به مسائل مهم رسیدگی شود.

وی در پایان تاکید کرد: والیبال تنها رشته ای است که بخش خصوصی بیشترین حضور را در آن دارد. در لیگ برتر بیشتر باشگاه ها از بخش خصوصی هستند و در دسته اول این روند بسیار خوب در حال رشد است.

دیدگاهتان را بنویسید