شایعه شده است که اموال مقامات در مجلس مخفی می ماند

زمان: 09:41
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1777938

مهدی طوقیانی گفت: تصویب قانون با محتوای محرمانه بودن و امنیت اموال و دارایی های کارکنان در مجلس صحت ندارد و شایعه ای بیش نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی طوقیانی در گفت وگو با شبکه خبری تهران ، اظهار داشت: انتشار برخی اخبار بر اساس قانون مجلس در خصوص محرمانه بودن اموال مقامات رد شد و بی اساس خوانده شد.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی اعم از کمیسیون ها و دادگاه رسمی هیچ گونه مصوبه ای برای محرمانه نگه داشتن اموال و دارایی های مقامات رسمی اتخاذ نکرده و شخصیت حقوقی پیدا نکرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در سال ۱۳۹۴ و در طول عمر کاری مجلس نهم این موضوع به تصویب رسید اما تأیید هیئت امنا را نگرفت. کشف شد اما در همان زمان مخفی ماند.

وی اظهار داشت: البته اصل شناسایی اموال مدیران و مقامات در آغاز و پایان دوره تصدی آنها برای کنترل دارایی هایشان و میزان تغییر مالکیت آنها در دوران مسئولیت مدیران در قانون اساسی و قوانین دیگر “

طوقیانی با تأکید بر اینکه تصویب قطعنامه در مورد محرمانه بودن اموال مقامات به اشتباه به مجلس یازدهم نسبت داده شد ، افزود: این موضوع در خانه ملل مطرح نشده است و هیچ قطعنامه ای ماهیت حقوقی در این زمینه اتخاذ نکرده است. “

وی یادآور شد: پیش از این طرحی به نام شفافیت آرای نمایندگان مجلس در دستور کار پارلمان ها قرار گرفت و مورد بحث قرار گرفت ، اما هیچ برنامه دیگری با محتوای شفافیت یا محرمانه بودن اموال مقامات در وکلای مدافع مردم وجود نداشت. خانه مردم “.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: البته ما معتقدیم که شفافیت اموال و دارایی مدیران در ابتدا و انتهای زندگی مدیریتی و کاری آنها مورد نیاز است تا مردم از زندگی کارکنان و وکلای خود مطلع شوند. و ابهامات و یک سوال پنهان آنها از این نظر وجود ندارند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید