کشف ۱۱۴ هزار قرص روانگردان از باند «عقرب» در فضای مجازی



رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرجه گفت: باند بزرگ توزیع کننده قرص های روانگردان از طریق فضای مجازی در تهران در یک عملیات ضربتی منهدم شد.

کشف 114 هزار قرص روانگردان از این باند

به گزارش خبرگزاری موج


سردار ایرج کاکاوند با اشاره به انهدام باند بزرگ توزیع کننده قرص های روانگردان موسوم به باند عقرب در تهران گفت: در راستای مبارزه بی امان با خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی، بر اساس مشاهدات صورت گرفته در شبکه های اجتماعی، الف. سایت اینترنتی با آدرس مشخص شناسایی شد که کاربر آن در زمینه تبلیغات و فروش داروهای روانگردان فعالیت مجرمانه گسترده ای انجام می داد.

سردار کاکاوند در ادامه به تشریح جزئیات این خبر افزود: با توجه به حساسیت و گستردگی اقدامات این کاربر، پس از شناسایی هویت واقعی وی توسط پایگاه اطلاع رسانی فضای مجازی، مشخص شد کاربر سایت مذکور از طریق سر از قرص های روانگردان استفاده کرده است. یکی از بزرگترین زنجیره های تولید و توزیع قرص های روانگردان در کشور را تامین می کند. در نتیجه با تمرکز شبانه روز بر ارتباطات وی، سایر اعضای باند شناسایی و تحت نظر قرار گرفتند.

این افسر ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: با اطلاع کامل از اقدامات مجرمانه این باند، مخفیگاه، انبار و دپوی قرص های مذکور در شرق تهران شناسایی و در یک عملیات ضربتی پس از هماهنگی قضایی، سرکرده به همراه دو تن از اعضاء. در این رابطه حدود 114 هزار عدد قرص روانگردان، بیش از 10 کیلوگرم پودر شیشه آغشته به مواد مخدر، حدود 2000 جعبه خالی قرص، بیش از 3000 جعبه بسته بندی مونتاژی، 100000 عدد کیسه قرص، بسته بندی دستگاه درزگیر همراه با لوازم جانبی قرص موجود است. از مخفیگاه متهم کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاراژ وی در خاتمه با اشاره به رصد شبانه روزی اقدامات مجرمان و کاربران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توسط ماموران پلیس تخصصی مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: بر اساس ماده 15 قانون مبارزه با جرایم رایانه ای و ماده 743. قانون مجازات اسلامی؛ ترویج استفاده، خرید، فروش و آموزش تولید مواد مخدر در فضای مجازی مصداق بارز جرم است. بنابراین به افرادی که در فضای مجازی اقدام به توزیع و ترویج مصرف مواد مخدر می‌کنند هشدار می‌دهیم که پلیس اجازه نخواهد داد که هیچ گونه فعالیت مجرمانه از طریق نظارت سایبری، نظم و نظم و امنیت را مختل کند.



آیا این خبر مفید بود؟




نظرات ارسالی شما پس از تایید خبرگزاری موج در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

پیام های حاوی افترا و افترا منتشر نخواهد شد.

پیام های غیر فارسی و غیر مرتبط ارسال نمی شود.