موسسه راجی کرج گام بلندی برای مقابله با 66 هزار مار و عقرب گزیدگی در سال برمی دارد.


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806399

از صادرات پادزهر به آلمان و بریتانیا تا جلوگیری از انقراض گونه ها.

این روزها با استفاده از رفتار 10 ساله مارهای سمی مرکز پرورش و پرورش مارهای سمی در موسسه واکسن و سرم سازی رازی افتتاح شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، این روزها با استفاده از رفتار 10 ساله مارهای سمی، موسسه واکسن و سرم سازی رازی مرکز پرورش و نگهداری از مارهای سمی را افتتاح کرده است.

6 گونه از 75 گونه مار که در ایران زندگی می کنند، گونه های بسیار خطرناکی هستند و هر ساله آسیب جدی به انسان وارد می کنند، البته سالانه 66 هزار مورد مار و عقرب رخ می دهد.

بدون شک با این میزان خسارت باید پادزهر توسط موسسه واکسن و سرم سازی رازی تولید شود که در نتیجه طرح با پرورش مارهای قفقازی آغاز شده و تمامی شرایط مناسب برای پرورش آنها فراهم می شود.

امیر سالمی کارشناس آزمایشگاه حیوانات سمی موسسه رازی کرج به تیتریک گفت: این پروژه شرایط را برای ارتفاعات رشته کوه البرز برای زندگی افعی قفقازی ایجاد می کند.

0d732848 b6ec 4eb2 b9bd 36f1191bdb4c خبر خاکستری

وی ادامه داد: انتخاب نوع سنگ، نوع گیاه و حتی رنگ خاک و نوع خاک با توجه به زیستگاه طبیعی گونه های مار قفقازی برای سهولت در شناسایی رفتار این گونه گونه ها برای کارشناسان فراهم شده است.

با راه اندازی این مرکز زمینه تولید پادزهر در مجموعه سرم سازی رازی افزایش می یابد، موضوعی که قرار است رئیس اداره پادزهر و پادزهر رازی کرج به آن رسیدگی کند.

محمدپور در گفت و گو با خبرنگار تیتریک می گوید؛ مارهای مرکز تکثیر مارهایی هستند که در موسسه رازی به دنیا آمده اند و زهر استخراج شده آنها مشابه شرایط زندگی طبیعی این مارها است.

وی گفت: هدف از راه اندازی مرکز آزمایشی پرورش و نگهداری حیوانات سمی، ارائه پادزهرهای صادراتی خاص به دنیا و تولید سم برای درمان برخی بیماری ها مانند سرطان است.

bff69eab 8b8e 4ee7 9a4c 1b11ccac3834 خبر خاکستری

اما این اکوسیستم به دلیل وجود مارهای محلی آن کشورها واکسن هایی را در اختیار سایر کشورهای منطقه قرار خواهد داد و یکی از مزایای این طرح حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از انقراض گونه ها است.

پیش از این محصولات دام و طیور در کارنامه درخشان پژوهشکده سرم سازی رازی به ثبت رسیده و بیش از 90 محصول ارگانیک در موسسه رازی تولید می شود.

ذوالفقاری رئیس اداره سرم سازی در گفتگو با خبرنگار تیتریک؛ سرم های ضد مار و عقرب درمانی موسسه رازی به کشورهای انگلستان، آلمان و آمریکا صادر می شود که ایران اولین آنهاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید