فدراسیون پزشکی ورزشی برای ارتقای سلامت جامعه ورزش گام های بلندی برداشته است


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886354

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به تشریح عملکرد این فدراسیون در سال 1400 در زمینه های مختلف پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، غلامرضا نوروزی در مجمع عمومی سالانه فدراسیون پزشکی ورزشی که در محل آکادمی ملی المپیک مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد، گزارشی از ارائه یک هزار و چهارصدمین سال تاسیس فدراسیون ارائه کرد. بیان کرد: شعار اصلی مجموعه پزشکی ورزشی همواره حمایت از سلامت ورزشکاران بوده و هست و در راستای این هدف گام های موثری برداشته شده است.

وی افزود: منابع مالی تیم های پزشکی ورزشی از سوی دولت تامین نمی شود و تمام اعتبارات از خدمات درمانی و پزشکی دریافت می شود که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا که به کل کشور به ویژه در حوزه ورزش آسیب وارد کرده است. انجمن با کاهش شدید تعداد ورزشکاران کشور مواجه شده است و کسری بودجه وجود داشت و خوشبختانه نگذاشتیم انجمن از حرکت جهاد آسیب ببیند و از ذخایر مالی برای رسیدن به اهداف انجمن گام برداشتیم. .

نوروزی با تاکید بر اینکه در سال 1397 تعداد ورزشکاران انجمن افزایش چشمگیری داشت و تعداد ورزشکاران بیمه شده به بیش از 3 میلیون نفر رسید، یادآور شد: اما این تعداد در دوران کرونا به یک میلیون نفر کاهش یافت که منجر به کاهش شدید شد. توان مالی انجمن را تحت تاثیر قرار داده و در دستیابی به اهداف.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه در سال 1400 تعداد ورزشکاران بیمه شده به 2 میلیون و 600 هزار نفر رسید، تصریح کرد: خوشبختانه در 4 ماهه امسال تعداد ورزشکاران افزایش چشمگیری داشته است و پیش بینی می شود سال 98 افزایش یابد. بر خواهد گشت.

وی در خصوص خدمات درمانی ارائه شده در سال 1400 خاطرنشان کرد: ارائه خدمات درمانی به 2.5 میلیون ورزشکار که 119 درصد افزایش نشان می دهد از وظایف فدراسیون است. همچنین 12608 پرونده پزشکی ورزشکاران آسیب دیده بررسی شد.

نوروزی افزود: پرداخت کمک های پزشکی به 15 ورزشکار قطع نخاع در سراسر کشور و طراحی و تدوین نرم افزار جامع خدمات پزشکی از دیگر خدمات درمانی انجمن است.

وی همچنین به فعالیت معاونت درمان اشاره و بیان کرد: واکسیناسیون 1600 نفر از اعضای تیم ملی و متعاقب آن درمان ورزشکاران در 18 مرکز درمانی تهران و 31 مرکز در استان ها، انجام معاینات پزشکی 25 هزار ورزشکار، توانبخشی جانبازان و همچنین ارائه آموزش و برگزاری کلاس ها از جمله کارهایی است که در سال 1400 انجام شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره پوشش پزشکی مسابقات گفت: بیش از 25 هزار ساعت پوشش پزشکی مسابقات بین المللی انجام شده است و با پوشش مسابقات کشوری و اردوهای کشوری در مجموع 115 هزار ساعت داریم. پوشش پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید