ارتقای سلامت روان خانواده های دارای ورزش بانوان/ بنگاه های استانی برای محرومیت زدایی از ورزش تلاش کنند


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877236

سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان؛

ریاحی گفت: حضور بانوان در ورزش های همگانی باعث افزایش سلامت روان و ایجاد آرامش در محیط خانواده می شود و حضور بانوان در ورزش های همگانی می تواند باعث افزایش روحیه و شادی آنان شود و همه دستگاه های دولتی ذیربط باید این کار را انجام دهند. داشتن یک برنامه مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عذرا ریاحی سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در خصوص ورزش بانوان در استان کرمان گفت: من اعتقاد راسخ دارم که بانوان کرمانی شایسته شادابی، شادی و نشاط هستند و لذت ببرند. فضاها و اماکن و اعتبارات ورزشی در سراسر استان می باشد.

وی افزود: ورزش بانوان در کنار ورزش آقایان در عرصه های همگانی، قهرمانی و حرفه ای از نظر مسائل فرهنگی جای بسیاری از فعالیت ها را دارد.

ریاحی در ادامه با اشاره به اینکه حضور بانوان در ورزش های همگانی منجر به افزایش سلامت روان و آرامش آنها در محیط خانواده می شود، خاطرنشان کرد: حضور بانوان در ورزش های همگانی می تواند روحیه و شادی آنان را افزایش دهد و همه دستگاه های دولتی ذیربط باید برای این امر برنامه ریزی کنند. موضوع مهم.

وی تصریح کرد: شهرداری ها به عنوان متولی ورزش همگانی می توانند با احداث پارک های ویژه بانوان، حصار کشی در سایر پارک ها، ایجاد ایستگاه ورزش همگانی و… و سایر دستگاه های دولتی، حضور بانوان را به عنوان شهروند تضمین کنند. حضور بانوان شاغل در فعالیت های ورزشی در ساعات کاری و فراهم نمودن مکانی برای ورزش، کارکنان می توانند گامی در جهت توسعه ورزش همگانی و سلامت آنان بردارند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل «ورزش و جوانان» با تربیت مربی از طریق کمیسیون های ورزشی، باشگاه های ورزشی را با سرپرستی و همکاری شهرداری برای توسعه ورزش همگانی در جامعه به ویژه بانوان کنترل می کند، خاطرنشان کرد: ورزش بانوان به ویژه با همکاری ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و رهبری مسئولین ورزش بانوان شهرستان ها و همکاری روسای هیئت های ورزشی استان در بحث ورزش همگانی برای اجرای فعالیت ها برنامه مشخصی دارند.

ریاحی با اشاره به فعالیت هایی که قرار است توسط دستگاه ها انجام شود، تصریح کرد: برنامه ریزی برای اجرای طرح های ملی ارائه شده از سوی معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان که جنبه عمومی دارد و همچنین برنامه ریزی برای اجرای فعالیت های همگانی در قالب همایش های کوهنوردی، گردشگری و برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی و برنامه ریزی مسابقات مختلف ورزشی در مناسبت های مذهبی و ملی، هفته دولت، هفته تربیت بدنی، دهه مبارک فجر و برنامه ریزی جام های ورزشی. برای جشن رمضان با ورزش و عینک محله و … یکی از وظایف دستگاه های دولتی است.

سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: تمامی این فعالیت ها با هدف حضور حداکثری بانوان کرمانی در فعالیت های ورزشی و پرکردن اوقات فراغت آنان است که توسط هیات های ورزشی با اولویت همگانی برنامه ریزی شده است. . هیئت ورزش و هیئت ورزش روستا «در شهرستان ها به سرپرستی هیات ورزش بانوان انجام می شود.


وی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان های استان کرمان استعدادهای واقعی در بخش بانوان وجود دارد، ادامه داد: خوشبختانه برخی از روسای هیئت های ورزشی استان اقداماتی را برای استعدادیابی انجام داده اند اما کافی نیست و همینطور بزرگ است. باشگاه‌های ورزشی مانند گل گهر: «در این بخش شروع به کار و راه‌اندازی آکادمی‌هایی در رشته‌های مختلف ورزشی برای بحث استعدادیابی کردند.


سرپرست معاونت زن اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: برای رسیدن یک ورزشکار به مقام قهرمانی عوامل متعددی نقش دارند و تیم مدیریتی باید برای افتخارآفرینی با هم متحد شوند. تفکر مدیران ورزشی، هیات های ورزشی، مربیان و مدیران، خود ورزشکار و حتی خانواده اش در تحقق این امر موثر است.

وی با تاکید بر اینکه برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور و اعزام تیم های بانوان از حمایت کافی برخوردار بودیم، گفت: حضور بانوان کرمانی در اردوهای تیم های ملی و عضویت در تیم های ملی بانوان با حمایت هیات های ورزشی، حضور ارزشمند خانم خانم کرمانی در اردوی تیم های ملی کشورمان بود. زهرا نعمتی بازی های پارالمپیک توکیو و همچنین والیبالیست های استان این حمایت را نشان می دهد.

غرور زنان به باورهای مدیران و الزامات و عزت نفس آنها بستگی دارد

ریاحی تاکید کرد: برای افتخارآفرینی به ورزش بانوان باید عوامل متعددی را با هم تلفیق کرد که مهمترین عوامل در ایمان مدیران، مطالبه گری و عزت نفس بانوان و همچنین حمایت از باشگاه های بزرگ ورزشی و بنگاه های اقتصادی است. در استان

وی با اشاره به محدودیت امکانات در شهرهای جنوبی و مناطق فقیرنشین گفت: استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی مستقر در شهرهای غنی مانند سیرجان، رفسنج مانند مس و گل گهر برای توسعه ورزش در شهرهای فقیر بسیار کافی است به شرط آنکه همه برای توسعه ورزش تلاش می کنند.

سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به سهم اندک ورزش بانوان در استان ها گفت: برای تقویت بنیه مالی و مدیریتی ورزش بانوان در استان ها ضروری است. حذف تسهیلات ویژه ورزشی برای زنان «کمیسیون ماده 88 برای اطمینان از دستیابی ورزش زنان به درآمد پایدار مالی.

ریاحی در پایان با بیان اینکه در ورزش بانوان تمرکز بر سه بعد زندگی عمومی، تقدم و حرفه، رعایت شئونات اسلامی و اصل مهم اخلاق است، تاکید کرد: در بعد عمومی، اجرای طرح های ملی ورزش بانوان در سراسر استان. پارک های بانوان و در پی احداث پارک ویژه بانوان از طریق شهرداری ها و تعامل با شهرداری در جهت استفاده بهینه از امکانات موجود و در بعد قهرمانی، برگزاری مسابقات استانی توسط هیات های ورزشی با اولویت استعدادهای برتر در هرچه بیشتر تیم های ورزشی بانوان در بعد حرفه ای با تشکر از مدیران صنعت و معدن در حمایت از ورزش بانوان تلاش می کنیم بیشتر از ورزش بانوان حمایت از بنگاه های اقتصادی داشته باشیم هرچند جذب اسپانسر در حوزه ورزش بانوان کار بسیار سختی است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید