۱۰۰میلیون متر مکعب پساب در بورس امکان تحویل می‌یابد

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران برای اولین بار از تحویل پساب دو تصفیه خانه بزرگ فاضلاب به بورس انرژی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج


عباسعلی مصرزاده گفت: امسال مجوز قانونی برای عرضه 10 میلیون مترمکعب صادر شد فاضلاب دو پالایشگاه بزرگ فاضلاب جنوب و غرب تهران جهت تحویل در تبادل انرژی دریافت شد و به این ترتیب امروز 24 اردیبهشت اولین عرضه در این حوزه در بازار بورس انرژی انجام شد.

به گفته وی، این رویداد می تواند شروع و تحول خوبی در حوزه مدیریت آب، حفاظت از محیط زیست و توسعه تاسیسات فاضلاب در آینده باشد.

مصرزاده افزود: اولین تامین فاضلاب به میزان 1.8 میلیون مترمکعب در سال به مدت 15 سال در اختیار شرکت سیمان تهران قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت وجود تمایل می توان تا 100 میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه ها را تحویل داد.

وی یادآور شد: هم اکنون نزدیک به 10 هزار لیتر در ثانیه فاضلاب در دو تصفیه خانه جنوب و غرب تهران به صورت رایگان در اختیار بخش کشاورزی قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، راه‌اندازی و نگهداری زیرساخت‌های فاضلاب شهری را پرهزینه دانست و خاطرنشان کرد: اگر سیستم‌های فاضلاب نتوانند بستری برای تامین منابع مالی برای توسعه و نگهداری تاسیسات خود فراهم کنند، ارائه خدمات پایدار به این تاسیسات با مشکل مواجه می‌شود. و اگر بتوانیم به سمت هزینه و هزینه واقعی تحویل این محصول برویم کمک بزرگی در ارائه خدمات پایدار به این امکانات خواهد بود.

مصرزاده با بیان اینکه در صورت غفلت از مدیریت صحیح منابع آب می تواند پیامدها و چالش های جدی در حوزه آب در آینده به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: در این راستا بازیافت آب می تواند راه حل اساسی و اساسی باشد، زیرا نزدیک به 7 تا 8 سال است. درصد منابع آب در کشور برای مصارف شرب مصرف می شود و بیشتر این آب به فاضلاب تبدیل می شود که از نظر فنی این قابلیت را دارد که با کیفیت بالایی تصفیه شود تا دوباره وارد چرخه طبیعت و برای مصارف مختلف شود.

وی نیاز آبی بخش صنعت در سراسر کشور را کمتر از پساب تولیدی تصفیه خانه های سراسر کشور عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم با بازیافت پساب ها بخش صنعت را تامین کنیم، نیاز آبی صنعت نیز وجود دارد. در سراسر کشور قابل جبران و تامین آب فاضلاب می باشد.

به گفته وی، در چنین شرایطی ایجاد مکانیزم شفاف، عادلانه و رقابتی برای انتقال فاضلاب به ویژه در حوزه صنعت می تواند عامل موفقیت در تحقق این هدف بزرگ باشد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها