پساب زندان تربجم معادل 2 حلقه چاه عمیق کشاورزی / رهاسازی روزانه 200 متر مکعب پساب زندان در حوزه کشاورزی


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1906652

عدم توجه مسئولان به منطقه میانه خراسان رضوی؛

بیش از یک دهه است که زندان تربت جام از مشکل تصفیه خانه زندانیان زندان رنج می برد که منجر به تخلیه فاضلاب این زندان به منطقه و در نتیجه نارضایتی مردم شده است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; بیش از یک دهه است که زندان تربت جام از مشکل نداشتن تصفیه خانه فاضلاب برای رسیدگی به زندانیان این زندان رنج می برد که باعث تخلیه فاضلاب این زندان به اراضی منطقه و در نتیجه آن شده است. ، نارضایتی مردم

تخلیه فاضلاب از زندان تربت جام به کشاورزی و منابع طبیعی روستاهای مسیر این فاضلاب که از توابع شهر تربت جام هستند به یک معضل بزرگ زیست محیطی تبدیل شده است و خسارت مستقیم و غیرمستقیم ناشی از این بی توجهی وجود ندارد. پنهان از هرکس بالاخره جامعه روستایی و عاشقان محیط زیست حل این مشکل را از مدیران می طلبد.


ورود فاضلاب تصفیه نشده به محیط زیست باعث آلودگی آن می شود

دکتر بهنام خلیلی پزشک و فعال محیط زیست در گفتگو با خبرنگار ما در این زمینه گفت: این مشکلات معمولاً مشکلات بهداشتی و آلودگی محیطی، رابطه طبیعی بین تعادل آب و بالا رفتن سطح آب های زیرزمینی و آلودگی ناشی از آن است. منابع مختلف و آمار منتشر شده توسط مراکز درمانی در کشور، بیماری هایی مانند هپاتیت، اسهال، انگل های روده ای و انواع دیگر بیماری ها ناشی از وجود آلودگی های محیطی ناشی از دفع نامناسب زباله است.

وی با بیان اینکه هر متر مکعب فاضلاب تصفیه نشده 40 تا 60 متر مکعب آب آشامیدنی سالم را آلوده می کند، افزود: اثرات نامطلوب زیست محیطی ناشی از دفع نامناسب فاضلاب به حدی است که اجرای طرح های تصفیه فاضلاب در مناطق شهری حائز اهمیت است. یک اولویت. محسوب می شود.

دکتر خلیلی همچنین گفت: ورود فاضلاب تصفیه نشده به محیط و منابع آب طبیعی چه در سطح زمین و چه در زیرزمین باعث آلودگی این منابع به میکروب های بیماری زا می شود و در نتیجه تماس انسان با این منابع خطر شیوع بیماری در بین آنها وجود دارد. مردم.


81395430 c580 4c33 8bae ea1f174a8e27 خبر خاکستری


حجم خروجی فاضلاب زندان معادل 2 حلقه چاه عمیق کشاورزی است

حیدری مسئول بهداشت و درمان اداره زندان تربت جام گفت: حدود 20 سال است که پروژه ساخت زندان خارج از شهر در 7 کیلومتری تربت جام آغاز شده و از آن زمان تاکنون تقریبا یک سوم آن ساخته شده است اما پروژه خارج از طرح اعتبار ملی بوده و عملیات عمرانی متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب زندان قدیمی و خراب است و اغلب خراب می شود، تصریح کرد: پیگیری برای تعویض مخزن راه به جایی نبرده است و متاسفانه تصفیه خانه فاضلاب زندان اغلب خراب می شود و برای تعمیر نیاز به اعتبار 100 میلیون تومانی دارد.

مسئول بهداشت و درمان اداره زندان تربت جام با اشاره به مشکلات ناشی از فاضلاب زندان برای اهالی باغ سنگان، کشاورزان، دامپروری و طیور، گفت: یکی از دغدغه های اصلی زندان رفع مشکل فاضلاب است که به دلیل کمبود بودجه هنوز تکمیل نشده است.

حیدری خاطرنشان کرد: حتی اگر تصفیه خانه درست باشد، ظرفیت پاسخگویی به جمعیت زندان ها را ندارد و مسئولان زندان تربت جام و منابع مالی دولتی هیچ اقدامی برای حل مشکل انجام نداده اند و لازم است بخش خصوصی برای رفع مشکل وارد عمل شود.

وی در پایان گفت: حجم فاضلاب زندان معادل دو حلقه چاه عمیق کشاورزی است که یک دهه است با این مشکل مواجه هستیم و باید پیگیری شود و حل این مشکل با تصمیم ملی می تواند باشد. و مسئولان استانی


e36f0c3b caa6 4be8 8ec0 7cd8d6ae4a18 خبر خاکستری


رهاسازی روزانه 200 متر مکعب ناخالصی از زندان تربت جام در محیط زیست

جواد دامنپاک رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام در جمع مخاطبان رسانه با اشاره به پیگیری های این اداره در سال 1398 مبنی بر لزوم جلوگیری از تخلیه روزانه 200 متر مکعب فاضلاب خام به محیط زیست از زندان تربت جام و رعایت آن. با استانداردهای سازمان محیط زیست در حوزه فاضلاب گفت: در این 9 سال بازدیدها و تذکرات زیادی به مدیریت زندان صادر شد.

وی تصریح کرد: در این راستا با کلیه مراجع و نهادهای مسئول در شهرستان و بخشداری مکاتبه کرد. همچنین موضوع زندان در دو جلسه کمیته فنی فاضلاب استان، مکاتبه با استاندار، قوه قضائیه و در نهایت ارائه گزارش به معاون قوه قضاییه در سفر به شهرستان هنوز انجام نشده است. قادر به غلبه بر محدودیت های مالی و اعتباری که دلیل اصلی شکست پروژه ذکر شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست ترباجم گفت: تاکنون اقداماتی انجام شده است اما به دلایل فنی و استفاده نکردن از تجهیزات و تکنولوژی روز نمی تواند کمکی به حل مشکل کند و فاضلاب زندان این شهرستان پس از گذشت سال ها همچنان تهدیدی برای سلامت است. مردم منطقه از جمله ساکنان. روستای باغ سنگان و همچنین واحدهای تولیدی کشاورزی، دامپروری و مرغداری در مجاورت زندان قرار دارند.

دامن پاک با اشاره به مشکل تخلیه فاضلاب تانکرها در سطح شهر خاطرنشان کرد: اکنون تانکرها فاضلاب را در سطح شهر می ریزند، جایی بود که قبلاً بود که به دلیل اعتراض دامداران تعطیل شد اما اخیراً با کمک منابع طبیعی محلی پیدا شده است، ما این مکان را برای جلوگیری و مدیریت تخلیه فاضلاب در اطراف ساماندهی می کنیم.

وی گفت: 9 تانکر وظیفه دفع فاضلاب خانگی شهر را بر عهده دارند و چالش جدی این است که هیچ نظارتی بر کار آنها وجود ندارد و روزانه 75 هزار لیتر از یک تانکر فاضلاب داریم که باید مسئولیت این کار را برعهده داشته باشد و از طرفی استفاده از فاضلاب برای کشت محصولات ممنوع است علیرغم اینکه در برخی مناطق شهر از فاضلاب برای کشت استفاده می شود که بهداشت به عنوان متولی امر باید از آن جلوگیری کند.


0d5ef26c 375a 44fb bd39 be07bb959d75 خبر خاکستری

این گزارش سرآغازی است برای ایجاد انگیزه برای متولیان امر حل مشکل تصفیه خانه فاضلاب زندان تربت جام که جدا از ایجاد مشکلات زیست محیطی برای مردم منطقه، قطعاً سلامت مردم ساکن در روستاهای مجاور زندان را به خطر می اندازد. و برای رفع این مشکل نیاز به مراجع ذیربط است و باید تمهیدات جدی در این زمینه اندیشیده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید