ساخت 200 حلقه چاه کشاورزی در طرف دیگر دیوار دفاعی شهرستان هیرمند


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889309

میشم برازنده فرماندار هیرمند گفت: برای کمک به کشاورزان هیرمندی آن سوی مرز 200 حلقه چاه برای تامین آب زمین های کشاورزی حفر می شود تا مشکلات کشاورزان برطرف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میشم برازنده فرماندار شهرستان هیرمند در گفتگو با خبرنگار عصرهامون گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کم آبی کشاورزان با پیگیری و رایزنی با اداره کل امور آب کشور مجوز به معدن داده شد. بین 100 تا 200 حلقه چاه کشاورزی در طرف دیگر دیوار حفاظتی در اختیار کشاورزان و دامداران هیرمندی قرار گرفته است.

برازنده افزود: امیدواریم با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و امور آب استان و کمک به مردم اقدامات لازم برای تامین اعتبار در این حوزه نیز انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم جلوگیری از خشک شدن اراضی کشاورزی و مزارع یونجه توسط رودخانه هیرمند، با اعتبار و حمایت سازمان جهاد کشاورزی این چاه ها حفر و شرایط برای حفظ بخشی از کشاورزی فراهم می شود. اراضی شهرستان هیرمند اجرا می شود و در آینده نزدیک آغاز می شود.

فرماندار هیرمند ادامه داد: ایجاد ظرفیت حفر چاه در راستای اشتغال پایدار و تقویت مشاغل کوچک و خانگی و کمک به کشاورزان و دامداران مرزنشین پیگیری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید