۱۶ هزار فرصت شغلی جدید در استان اردبیل ایجاد شد

وی افزود: بر این اساس ایجاد 20.56 فرصت شغلی بر اساس مسئولیت ها و ظرفیت های دستگاه های مختلف در استان اردبیل در سال 1402 هدف گذاری شده است و 20 درصد تعهد همچنان باقی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه سهمیه استخدامی استان در سال گذشته بیش از تعهد مورد نظر بوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه کمتر از سه ماه تا پایان سال باقی مانده است، دستگاه ها انتظار می رود سخت تر کار کنند. همچنین میزان اشتغال باقی مانده از تعهد 1402 را عملیاتی کنید.

وی گفت: البته این اداره کل هیچ مسئولیت مستقیمی در زمینه اشتغال زایی ندارد، اما نظارت بر کار دستگاه های تخصصی دیگر از جمله جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، پارک علم و فناوری و سایر دستگاه ها و نهادها را بر عهده دارد. ، برای بررسی و تأیید آمار مربوطه.

رحیم زاده افزود: در این راستا سامانه نظارتی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده و برای هر دستگاه یک نام کاربری برای ثبت اطلاعات کارکنان تحت پوشش در نظر گرفته شده است.

اطلاعات استخدامی ایجاد شده در استان اردبیل رصد و تایید می شود

وی ادامه داد: راستی آزمایی اطلاعات میزان اشتغال که توسط دستگاه های اجرایی وارد سامانه نظارتی می شود برای بررسی مطابقت آنها با واقعیت به دقت انجام می شود که البته شامل سه مرحله است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: مرحله اول احراز هویت به صورت پیامکی به شماره تلفن همراه فرد شاغل، مرحله دوم تماس تلفنی با فردی است که ملیت دارد. کد در سامانه ثبت می شود و در مرحله سوم بازرسان به صورت فیزیکی از محل کار بازدید می کنند

وی با بیان اینکه اردبیل از نظر راستی‌آزمایی جزو پنج استان برتر کشور است، افزود: البته این اقدام توسط شرکت‌های طرف قرارداد انجام می‌شود و پنج شرکت در استان با مراجعه به آدرس اعلام‌شده اطلاعات را راستی‌آزمایی و صحت سنجی می‌کنند. .

رحیم زاده تصریح کرد: اطلاعات مربوط به 1200 نفر معادل 70 درصد سهمیه استخدامی استان اردبیل تاکنون تایید شده است اما این به معنای کذب بودن 30 درصد باقی مانده نیست و مواردی مانند کمبود اطلاعات نیز دسته بندی شده است. در این بخش تا در نهایت اختصاص یابد

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود 16 درصد معادل حدود 65 هزار نفر است اما برخی مراجع که آمار بیکاری کشوری را منتشر می کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود 10 درصد اعلام کرده اند.

استان اردبیل با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 300 هزار نفر در شمال غربی ایران واقع شده و با استان های آذربایجان شرقی، زنجان و جمهوری آذربایجان هم مرز است.