ایجاد 1500 فرصت شغلی تا پایان سال در استان مارکازی

امید محترمی در آیین بهره برداری و افتتاح 40 پروژه آبرسانی در روستاهای استان مرکزی اظهار داشت: آنها آسایش و رفاه افراد به ویژه نیازمندان را تعیین می کنند.

وی ادامه داد: دلیل اجرای پروژه های مربوط به آب کشاورزی در مناطق محروم و کم آب به منظور کمک به ایجاد اشتغال ، افزایش زمین های زراعی و جلوگیری از اتلاف منابع آبی از طریق جهادگران بسیج سازندگی در قالب شبکه آب ، کشاورزی کانالها ، استخرها ذخیره آب و لایروبی کانالها در دستور کار است. به عنوان مثال ، در 18 ماه گذشته در زمینه بهبود بهره وری حمل و نقل آب در مزارع بیش از 42 کیلومتر خط آبرسانی کشاورزی ، در زمینه تأمین منابع آب پایدار بیش از 28 کیلومتر سرمایش ، تعمیر و لایروبی کانالها و برای بهبود بهره وری ذخیره سازی 34000 متر مکعب استخر ذخیره آب کشاورزی با مشارکت گروه های جهادی در پایگاه های محله ای بسیج در روستاها بر روی مخازن با ظرفیت کل تحقق یافته است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: اجرای این طرح ها باعث افزایش سطح زیر کشت کشاورزی ، بهبود کیفیت محصولات در مناطق فقیرنشین و حفاظت از منابع آب کشاورزی شده است.

محترمی گفت: از نظر مسکن نیازمندان ، بسیج سازندگی استان مرکزی بر اساس نقش گروه های جهادی در دو سال گذشته 600 واحد مسکونی را به خانواده های محروم واگذار کرده است. خانه های مسکونی ساخته شده توسط گروه های جهادی بسیج سازندگی ، ضمن ارتقاء کیفیت پروژه های عمرانی ، در مجموع 37000 متر مربع فضای ساخت و ساز و مساحت کل خانه ها در دورترین روستاها با پراکندگی زیاد و گاهی در مناطق بسیار مسیرهای دشوار

وی تاکید کرد: سازماندهی 24 هزار نیروی جهادی بادجی در قالب 1250 گروه جهادی باعث شده استان مرکزی ده ها مجاهد مخلص و فداکار در خدمت محرومان داشته باشد. گروه های جهادی که در قالب گروه های فنی با تخصص های مختلف سازماندهی شده و خدمات ارائه می دهند.

گروه های جهادی بسیج سازندگی تصریح کرد: با ارائه مهارت های لازم و دوره های تخصصی به گروه های جهادی ، شاهد تعمیق ارائه خدمات و کاربرد آنها هستیم. از نظر اشتغال زایی ، بسیج سازندگی از استان مرکزی با استفاده از ترکیب ترکیبی سه صندوق قرض الحسنه ، آموزش و توانمندسازی و ارائه قرض العلل در سال گذشته موفق به ایجاد فرصت های شغلی برای 950 نفر شده است. -امکانات حصنا.

مختارمی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، تا پایان سال شاهد شکل گیری حداقل 1500 فرصت شغلی در استان مرکزی خواهیم بود. در قالب 680 صندوق قرض الحسنه و 50 تعاونی ، بیش از 28000 نفر از جمعیت استان مرکزی در ساختار و سازمان خاصی سازماندهی شده اند که بستری ایمن و قابل قبول برای جریان و حرکت اجتماعی در چارچوب مرکز است. موضوع و اجرای اقتصاد مقاومتی

وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی استان مرکزی طی یک سال و نیم گذشته با اجرای 720 پروژه عمرانی کوچک و متوسط ​​به ارزش 90 میلیارد تن نقش اساسی در حل مشکلات مردم مناطق فقیرنشین داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید