۲ روستای هلیلان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام:

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از اتصال 2 روستای شهرستان هلیلان به اینترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج ایلام

علی کریمی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام وی با اعلام این خبر گفت: با همکاری اپراتور همراه اول دو سایت تلفن همراه با فناوری 4G در روستاهای چال حوچ و گلدره این شهرستان راه اندازی شد و بیش از 700 نفر از مردم این روستاها پرسرعت دریافت کردند. اینترنت.

وی افزود: در مجموع 68 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمران روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این پروژه ها هزینه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به شرایط خاص شهر هلیلان از نظر ارتباطی ادامه داد: برای حل مشکل تامین پهنای باند سایت های تلفن همراه، اداره کل ارتباطات استان اجرای 50 کیلومتر فیبر نوری را محول کرد. در این شهرستان شرکت مخابرات استان برای اجرا و همچنین برای اطمینان از اتصال انتقال 5 روستای هلیلان تا زمان اجرای کامل فیبر، پهنای باند از طریق استان لرستان تامین می شود.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتال بین شهرها و روستاها تمام تلاش خود را برای هماهنگی و ارائه خدمات فناوری اطلاعات به صورت یکسان در تمامی کشورها به کار می گیرد. . باید در بخش هایی از روستا انجام شود.



آیا این خبر مفید بود؟