۷۵ هزار زوج نابارور توسط بیمه سلامت شناسایی شد

محمد اسماعیل کاملی در دیدار جمعی از مدیران سازمان متبوع با مدیران مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان اینکه این سازمان از عقد قرارداد با موسسات درمان ناباروری برای ارائه خدمات بهتر به زوج های نابارور استقبال می کند، گفت: بیمه سلامت با وجود اینکه این سازمان اعتبارات خود را از دولت دریافت می کند، این یک بیمه تجاری نیست، بلکه یک بیمه نگهداری است. اما تلاش می کند خدمات مناسبی را به بیمه شدگان خود از جمله زوج های نابارور ارائه دهد.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه امسال به زوج های نابارور خدمات بهتری ارائه خواهیم داد، افزود: سیاست های جمعیتی تغییر کرده و این روند از سال 1400 که قانون به تدریج در سازمان اجرا شد. و الزام ارائه خدمات به زوج های نابارور ابلاغ شده است، سازمان بیمه سلامت تلاش کرده است تا از سیاست های جمعیتی با حمایت بیمه ای از زوج های نابارور در اقصی نقاط کشور حمایت کند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت 75 هزار زوج نابارور را شناسایی و علامت گذاری کرده است، تصریح کرد: بخش زیادی از جامعه از نظر منابع نمی توانند از خدمات درمان ناباروری بهره مند شوند که بسیاری از آنها مشکلات مردم حل می شود.

کاملی بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکید کرد: بدون شک با دستورالعمل سال گذشته در شورای عالی بیمه و با در نظر گرفتن بسته خدمات، شرایط برای خدمت رسانی به بیمه شدگان بهتر شده است و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد. امسال نیز بیمه شدگان سلامت 45 میلیون بیمه شده دارند که از این تعداد حدود 33 میلیون بیمه شده رایگان هستند. بنابراین با هماهنگی های صورت گرفته در بحث پرداخت ها و بسته خدمات، زوج های زیادی می توانند از خدمات استفاده کنند.

گفتنی است در این جلسه صادقی تبار رئیس مرکز درمان ابن سینا نیز گفت: درمان ناباروری در دنیا پرهزینه است، اگر بخواهیم خدمات مستمر ارائه کنیم باید اعتبارات به موقع توزیع شود وگرنه مشکلات زیادی وجود دارد. بوجود خواهد آمد.