Улянов; احتمال توافق نهایی تا پایان هفته آینده/ شهاب ها نیز ممکن است بر مذاکرات وین تاثیر بگذارد

اولیانوف: احتمال توافق نهایی تا پایان هفته آینده / شهاب‌ها ممکن است بر مذاکرات در وین تأثیر بگذارد

به گزارش بلومبرگ، میخائیل اولیانوف، دیپلمات ارشد روسیه در مذاکرات هسته ای با ایران، گفت که «بسیار محتمل» است که تهران و واشنگتن به بن بست خود بر سر چگونگی بازگرداندن توافق هسته ای قبل از پایان هفته آینده پایان دهند.

میخائیل اولیانوف در حاشیه مذاکرات روز یکشنبه در آمریکا گفت: توافق برای احیای برجام که آمریکا از آن خارج شده است، تقریباً به طور قطع هفته آینده یا قبل از پایان هفته آینده به دست خواهد آمد. البته «تحولات غافلگیرکننده یا منفی» لحظه آخری همچنان می تواند مذاکرات را بی ثمر کند.

این دیپلمات روسی که کشورش به دلیل جنگ با اوکراین با تحریم های بین المللی مواجه است، در پاسخ به این سوال که آیا این درگیری می تواند مذاکرات را خراب کند، گفت: «در تئوری، حتی شهاب سنگ نیز امکان پذیر است. “تاثیر مذاکرات در وین”.

اولیانوف گفت که قصد دارد بعدازظهر دوشنبه با بیل مکانیکی دیدار کند، اما از اظهار نظر در مورد آنچه همتای ایرانی خود در تهران خواهد آورد، خودداری کرد.

وی افزود: خیلی امیدوار بودم که مذاکرات تا پایان بهمن ماه به پایان برسد. اما مسائل و سوالات دیگر ظریف و پیچیده هستند و باید به طور کامل و سریع به آنها پرداخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید