آتش نشانان کزوینی برتری را از حریفان ربودند


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903708

کدیرموسی هانی گفت: تیم عملیات ورزشی سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در ماده امدادی 4*100 متر به مقام قهرمانی کشور دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کدیرموسی هانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی صبح قزوین; وی با اشاره به برگزاری المپیاد آتش نشانی در کشور گفت: سیزدهمین المپیاد ورزشی آتش نشانی به میزبانی شهر تبریز و با حضور 40 تیم برگزار شد که در ماده 100 متر امدادی به مقام قهرمانی دست پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه این مسابقات طی سه روز از 26 تا 28 مهرماه در تبریز برگزار شد، خاطرنشان کرد: همکاران ما از سازمان آتش نشانی قزوین موفق شدند در رشته آبرسانی و در رشته FCC یا چالش آتش نشانی مقام ششم را از آن خود کنند. محل در برج عملیات توانستند به مقام هفتم برسند.


انجام 2320 ماموریت از ابتدای سال

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: سازمان آتش نشانی قزوین 10 ایستگاه در سطح شهر قزوین دارد و 230 مامور آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

موصحانی تصریح کرد: به طور استاندارد به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی مورد نیاز است و خوشبختانه شهرستان قزوین به این هدف دست یافته و حوادث سایر نقاط استان را نیز پوشش می دهد.

وی افزود: با وجود اینکه از خودروها و تجهیزات مدرن در سطح آتش نشانی استفاده می کنیم، اما همچنان کمبودهایی داریم.

این مسئول بیان کرد: امروزه با توجه به وجود صنایع مختلف در استان و شرکت هایی که با مواد شیمیایی کار می کنند، بیشترین نیاز ما در استان قزوین در حوزه خودروهای مجهز برای مقابله با حوادث شیمیایی است.

165 شیر آتش نشانی در قزوین وجود دارد

رئیس عامل سازمان آتش نشانی قزوین تصریح کرد: 165 شیر آتش نشانی در شهرستان قزوین وجود دارد که هر ساله با همکاری آب منطقه ای افزایش و نصب می شود.

موسحانی با بیان اینکه آتش نشانی مرز خاصی برای ارائه خدمات ندارد، تاکید کرد: با توجه به نیاز کشور، تیم های عملیاتی در مواقع لزوم از قزوین اعزام می شوند و آتش نشانی قزوین تاکنون درگیر حوادثی مانند واژگونی نفت بوده است. تانکرها، سوخت، آتش سوزی در اماکن صنعتی و بلایای طبیعی حضور فعال و موثری مانند سیل و سیل داشت. همچنین در آتش سوزی در پالایشگاه تهران پنج تیم از قزوین اعزام شدند.

وی ادامه داد: تا به امروز 2 هزار و 320 ماموریت داشته ایم و بیشترین حوادث در 6 ماهه نخست سال مربوط به آتش سوزی مراتع، گندم زارها و باغات بوده است. بیشتر ماموریت های ما مربوط به آتش سوزی خانه و ماشین است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قزوین تصریح کرد: در خصوص حوادثی که در سطح شهر رخ داده بیشترین اعزام نیروهای عملیاتی ما در مورد واژگونی خودروها و گیر افتادن در آسانسورهای غیراستاندارد منازل بوده است.

وی افزود: ساختمان هایی که قبل از انجام کار به بهره برداری می رسند خطری برای شهر محسوب می شوند زیرا آن ساختمان ها قبل از تایید ایمنی آتش نشانی مورد استفاده قرار می گرفتند، انتظار می رود متولیان وارد شده و با بلاتکلیفی در مورد مشکل برخورد کنند. برج ها تا ایمنی در آن منطقه ایجاد شود.


ایمنی در سازه های شهری ضروری است

موصحانی به لزوم رعایت ایمنی در سازه های شهری اشاره و تاکید کرد: در قسمت های جنوبی و بافت فرسوده شهر به دلیل سختی عبور و مرور از کوچه های تنگ و کم عرض و شلوغی جاده ها از اکیپ خودرو و موتورسیکلت استفاده می شود. مورد تصادف

وی ادامه داد: چهار ایستگاه نواب، مولوی و باغ دبیر و ایستگاه موقت ما در خیابان امام خمینی (ره) جنوب شهر آماده خدمت رسانی در مواقع ضروری هستند.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه خیابان امام خمینی (ره) بافت مرکزی شهر است، تراکم و ترافیک بالایی داریم، ایستگاه موقت در این خیابان ایجاد شده است، بنابراین در صورت نیاز با مشکل کمک رسانی مواجه نخواهیم شد. .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قزوین تصریح کرد: نیروی آتش نشانی قزوین آمادگی خوبی برای مقابله با حوادث دارد، در صورت وقوع حادثه ای در خارج از شهر و استان قزوین با هماهنگی های لازم به سایر نقاط استان و حتی خارج از استان خدمات رسانی می کنند. مدیریت بحران و شهرداری.

موسی خانی در پایان گفت: با تجهیز ایستگاه های آتش نشانی به امکانات ورزشی و افتتاح باشگاه ورزشی ویژه همکاران در ایستگاه شهید بابایی شهر قزوین؛ تلاش می کنیم آمادگی نیروهای عملیاتی خود را برای خدمت به مردم و شرکت در عملیات های سخت و طاقت فرسا افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید