ایجاد گروه های نظارت بر ساختمان های خطرناک استانی/ وزارت داخله برای رسیدگی به مسائل معیشتی آتش نشانان تلاش می کند.


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882636

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد؛

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ابلاغ دستورالعمل تشکیل گروه های منطقه ای نظارت بر ساختمان های خطرناک شهری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی جمالی نژاد با اشاره به تشکیل کارگروه های استانی پایش ساختمان های خطرناک، هدف از تشکیل این گروه را شناسایی ساختمان های خطرناک، پرخطر و ناپایدار در برابر آتش سوزی، زلزله و فرونشست و همچنین اتخاذ راهکارهای قانونی عنوان کرد. برای از بین بردن خطر و تثبیت ساختمان های شناسایی شده. ; توضیح.

وی با بیان اینکه این کارگروه ها در گام اول در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت تشکیل می شود افزود: این کارگروه با حضور دستگاه های مربوطه و دبیر استاندار از جمله شهردار و شهردار تشکیل می شود. با حضور و مدیرعامل سازمان آتش نشانی و ایمنی و نظام مهندسی شهرستان.

جمالی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود به برخی چالش ها در حوزه ایمنی در مناطق شهری از جمله سازه های ناایمن، سکونتگاه های غیررسمی، عدم رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز و عدم هماهنگی در این بخش، عدم تهیه طرح های توسعه شهری اشاره کرد. وی با نگاه به ایمنی و نهادینه نشدن تفکر مدیریت ریسک و با اشاره به فعالیت بیش از 1400 شهرداری در کشور و قرار گرفتن 79 درصد از خاک کشور در منطقه آسیب پذیر، خاطرنشان کرد: مشکلات شهرها به ویژه شهرهای بزرگ را نمی توان با ابزار و امکانات قرن بیستم حل کرد.

وی افزود: در حوزه ارتقای ایمنی در شهرها نیازمند بازنگری و بازنگری و بازتعریف مفاهیم بر اساس تغییرات ایجاد شده در رویکردهای جدید فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و با در نظر گرفتن اصول پایداری شهری هستیم.

جمالی نژاد ادامه داد: با توجه به گسترش روزافزون ابعاد مختلف شهرنشینی، تغییر رویکردهای حاکمیت شهری و موضوع مهم ایمنی شهری باید منجر به افزایش مشارکت مردمی و رویکردهای دانش بنیان، مردمی و علم محور شود.

وی با بیان اینکه در شاخص های شهر اسلامی علاوه بر تقوا، عزت و عدالت، امنیت و ایمنی نیز مورد تاکید است، اظهار داشت: در حوزه آتش نشانی و ایمنی با قدیمی بودن برخی از امکانات و تجهیزات مواجه هستیم که برای معرفی علم و دانش جدید ضروری است و با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها، بخش خصوصی و مراکز تحقیقاتی، به مسائل دفاع شخصی، ارائه آموزش های عمومی و فرهنگ سازندگی توجه ویژه ای داشت.

رئیس OSBS همچنین از اقدامات وزارت کشور برای رفع مشکلات معیشتی آتش نشانان خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید