آخرین اخبار از پرداخت معوقات بازنشستگان

آخرین اخبار از پرداخت معوقات بازنشستگان

حقوق بازنشستگان مبلغی است که ماهانه تا پایان عمر به افرادی که واجد شرایط بازنشستگی هستند داده می شود. حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن میانگین ارزش دو سال آخر درآمد که دارای کسر بازنشستگی است محاسبه می شود. حقوق مستمری بگیر فاکتورهایی دارد از جمله شرط سنی و داشتن سابقه معین که شرط برقراری این حقوق است.1401 حقوق مستمری بگیر برای افراد مختلف متفاوت است و کمک هزینه بازنشستگی نیز متفاوت است. حقوق بازنشستگی بیمه 1401 مبلغی کمتر از حقوق مستمری بگیران کشور است.

حاجی اسماعیلی نماینده سابق کارگران در شورای عالی کار نیز به پرداخت معوقات بازنشستگان توسط دولت در 6 ماهه دوم سال اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در 6 ماهه اول سال جاری یک قانون اساسی وجود دارد. افزایش 38 درصدی و اضافه 516 هزار تومانی مستمری بگیران پرداخت نشده است، قرار است در ماه های آینده این مابه التفاوت به حساب مستمری بگیران واریز شود تا این اتفاق در نیمه دوم سال و در ساعت 2017 بیفتد. در پایان هر ماه و تا پایان سال دولت در نیمه اول سال تعهدات خود را به بازنشستگان پرداخت خواهد کرد که این موضوع بسیار مهم است.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت مستمری بگیران غیرحداقلی با ضوابط جدید گفت: بر اساس قولی که قبلا داده بودیم و برنامه ریزی که برای نرم افزار و اجرای ضوابط انجام شد و داشتیم. همچنین ضوابط را از روز یکشنبه با توجه به “روال پرداخت حقوق از 20 هر ماه شروع و تا پایان ماه ادامه دارد. حقوق ها بر اساس قوانین جدید و اصلاح شده پرداخت می شود.”

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: از امروز با اصلاح مصوبات و افزایش 38 درصدی به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار تومان حقوق پرداخت می شود. پاسخ داد که حداقل و حداکثر درآمد چقدر است؟ گفت: متفاوت است و حداقل دستمزد یک به یک است که متناسب با همان افزایش است.

موسوی درباره زمان پرداخت معوقات نیز گفت: در حال برنامه ریزی هستیم، با کانون بازنشستگان نیز جلساتی داشته ایم تا سازوکار پرداخت معوقات مشخص شود، به نظر می رسد دولت با افزایش مستمری بگیران موافقت کرده است. حقوق بازنشستگی به میزان مصوب شورای عالی کار اما نکته مهم معوقه ای است که در حال حاضر مستمری بگیران از سازمان تامین اجتماعی مطالبه می کنند، طبق اظهارات رئیس سازمان تامین اجتماعی مطالبات مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد. تا پایان سال.

دولت بالاخره تسلیم شد. نحوه افزایش مستمری بازنشستگان در نیمه دوم سال سازمان بیمه گر باید به تعهدات خود عمل کند.

حمید حاجی اسماعیلی نماینده سابق کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه پس از کش و قوس های فراوان افزایش 38 درصدی حداقل مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی بر دوش دولت و سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است، افزود: تصریح کرد: در حالی که براساس مصوبه شورای عالی کار حداقل دستمزد مستمری بگیران باید با 38 درصد افزایش به 516 هزار نفر می رسید، اما به دلایل مختلف دولت و سازمان تامین اجتماعی بار این کار را بر عهده نگرفتند.

وی افزود: اما با تلاش نمایندگان مجلس و فشار بازنشستگان در نهایت دولت اعلام کرد که از شهریور ماه حقوق بازنشستگان افزایش می یابد. اکنون در چنین شرایطی باید بخشی از قدرت خرید از دست رفته مستمری بگیران و بازنشستگان را بازگرداند، از سوی دیگر مشکل ساز است.» روی اجرای این مصوبه شورای عالی کار شد که به نظر می رسد. توسط دولت تصمیم گیری شده است.

حاجی اسماعیلی گفت: در حالی که روال کار بر این اساس است که ابتدا تصمیمات صادر شود و سپس فیش حقوقی در اختیار مستمری بگیران قرار گیرد، این افزایش ابتدا باید برای فیش های حقوقی اعمال می شد که مشکل ساز بود. اما با توجه به اینکه دولت در ابتدا احکامی را صادر کرده و این موضوع حل شده است، بنابراین برای افزایش مستمری بازنشستگان شرکت سهامی خاص همه چیز از نظر قانونی پیش بینی شده است.

این نماینده سابق کارگران در شورای عالی کار همچنین با اشاره به اینکه دولت در نیمه دوم سال معوقه بازنشستگان را پرداخت خواهد کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه در 6 ماهه اول سال 38 درصد افزایش و اضافه شده است. 516 هزار تومان به مستمری بگیران پرداخت نشده است، مقرر شد در ماه های آینده این مابه التفاوت به حساب مستمری بگیران واریز شود تا در نیمه دوم سال و پایان سال این اتفاق بیفتد. هر ماه و تا پایان سال دولت در نیمه اول سال بدهی خود را به بازنشستگان پرداخت می کند. او گفت این موضوع بسیار مهم است.»

دیدگاهتان را بنویسید