آخرین مهلت پرداخت معوقات برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان؟

آخرین مهلت پرداخت معوقات برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان؟

وی افزود: بر اساس مواد 12 و 30 برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت موظف است طی برنامه هفتم عوارض تامین اجتماعی خود را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: با استهلاک بدهی های ملی ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تامین اجتماعی اعم از شاغل و بازنشسته باید یکسان سازی قانونی حقوق بازنشستگان صورت گیرد.

وی همچنین گفت: از سوی دیگر همسان سازی حقوق بازنشستگان بر عهده مجلس و دولت است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی وضعیت مستمری بگیران خوب نیست و این موضوع تنها با شعار حل نمی شود و ما در مجلس منتظریم تا دولت پیشنهاد خود را برای نظام عادلانه و هماهنگ در مجلس در قالب ارائه کند. یک لایحه

وی بیان کرد: در واقع همسان سازی چیزی جز عدالت محوری نیست و در راستای توسعه عدالت اجتماعی و حل مشکل شاغلان و شاغلان بازنشسته، برنامه نظام پرداخت از وضعیت فعلی به سمت عدالت محوری و عدالت محوری سوق داده می شود. سیستم پرداخت باید تراز شود.

حاجی بابایی گفت: جایگاه کارکنان دولت در رونق تولید و مهار تورم را نمی توان نادیده گرفت و رضایت از پرداخت به ویژه در مورد مستمری بگیرانی که نوه، داماد و دختر دارند باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد. -قانون

بازنشستگان هم بی منطق حرف نمی زنند
وی تصریح کرد: آنچه مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه از همسان سازی می فهمند این است که بودجه ای را که داریم خوب و منصفانه هزینه کنیم و مستمری بگیران حرف غیرمنطقی نمی زنند، فقط می خواهند با آنها عادلانه رفتار شود و این همان چیزی است که رهبری تاکید دارند.

وی در پایان گفت: علاوه بر تصویب این طرح، به دنبال بودجه 14 هزار میلیاردی نیز هستیم که در بودجه سال گذشته (1401) به تصویب رسیده است. اما امسال محقق نشد و در این زمینه به دیوان محاسبات نیز نامه ای نوشته ایم که پس از جمع شدن، این مبلغ به کشور و مستمری بگیران ارتش پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید