لحظه پرداخت معوقات یکسان سازی حقوق بازنشستگان

لحظه پرداخت معوقات یکسان سازی حقوق بازنشستگان

وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشترین تعداد مراجعه کننده را دارد، اظهار داشت: شاید به همه درخواست ها پاسخ مثبت داده نشده است، اما به طور قطع به همه درخواست ها رسیدگی شده و آنهایی که امکان پذیر بوده است قطعاً دریافت شده است. پاسخ مثبت.” گاهی اوقات درخواست‌ها درست است، اما شاید اداره مراقبت‌های اجتماعی نتوانسته است به همه پاسخ دهد، بنابراین ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا درخواست‌های مردم را پیگیری کرده و به آنها رسیدگی کنیم.

اولین نفری که در این برنامه تماس گرفت شهروندی بود که از وضعیت نامناسب حقوق و مزایای مراکز آموزش فنی و حرفه ای و جایگاه و شخصیت این سازمان در دولت و مجلس انتقاد کرد. البته همکاران ما در سازمان آموزش فنی و حرفه ای اقدامات خوبی انجام داده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمترین اقدام برای بهبود وضعیت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای را افزایش نرخ دستمزد همکاران و کارمندان آزاد این سازمان عنوان کرد.

وی ادامه داد: قدم بسیار بزرگی که در دولت سیزدهم برداشته شد تناسب درآمد و هزینه در سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.

مرتضوی تصریح کرد: نظام آموزشی ما باید به یک طرح جدید تبدیل شود. یکی از روش های تحول در نظام آموزشی کشور حرکت از آموزش تئوری به آموزش عملی اعم از آموزش فنی و حرفه ای است که بستر کار نیز در نظام آموزشی ما فراهم شده است و مراکز آموزش فنی و حرفه ای یکی از این روش هاست. دستگاه هایی که می توانند ایده ها را به پدیده های کاربردی و اجرایی تبدیل کنند

وی بیان کرد: خوشبختانه اساسنامه سازمان که بر اساس ماده 85 اساسنامه به تصویب کمیسیون مربوطه رسیده است ابلاغ شده است.

وزیر مراقبت های اجتماعی در پاسخ به سوال یکی دیگر از تماس گیرندگان در زمینه اشتغال، مراقبت های اجتماعی، بیمه و ملزومات درمانی برای معلولان، اظهار داشت: باید حل شود که طبق تعبیر مقام معظم رهبری، بیمار به جز رنج بیماری، رنج دیگران را نداشته باشیم. در دو سال اخیر کمک های ویژه ای به مراکز نگهداری از معلولان شده است و به دلیل امکانات مالی مستمری مناسب افزایش یافته است، اما همه قبول داریم که این هزینه ها را پوشش نمی دهد.

وی ادامه داد: نسبت قابل توجهی از انواع داروها تحت پوشش بیمه ها قرار دارد. ممکن است بخشی از نیازهای شما تامین نشده باشد، بنابراین از رئیس سازمان بهزیستی کشور پیگیری خواهم کرد.

مرتضوی با بیان اینکه بر اساس دستور اکید رئیس جمهور هیچ مددجوی بی بضاعتی پشت نوبت سازمان اجتماعی نیست، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تعداد افراد تحت پوشش سازمان اجتماعی از حدود 940 هزار نفر به یک نفر افزایش یافت. میلیون و 450 هزار روح

وی گفت: البته در حوزه مسکن ویژه معلولان اقدامات خوبی انجام شده و در دو سال گذشته 32 هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

وزیر کار افزود: 100 هزار معلول به جامعه کارگری اضافه شده و امسال نیز مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مورد توجه قرار گرفته و جامعه هدف با تسهیلات تکلیفی دولت تامین می شود.

تماس دیگری از جامعه بازنشستگان در خصوص جلسه ای که قرار بود با رئیس سابق صندوق بازنشستگی کشوری برای رسیدگی به مشکلات بازنشستگان به ویژه موضوع بیمه و معیشت آنها برگزار شود، سوالاتی را مطرح کرد و گفت: متاسفانه در آن جلسه انجام شد. برگزار نمی شود .

مرتضوی در پاسخ به سوال بازنشستگان گفت: در سفر استانی به استان البرز چند ساعتی با سخنان جامعه بازنشستگان در حضور استاندار نشستیم. بحث های متعددی مطرح شد که یکی از آنها در مورد بیمه تکمیلی بود. در سال 1402، هم شرح خدمات بیمه اضافی و هم منابع آن افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در خصوص حقوق بازنشستگان و همسان سازی مستمری بگیران یک قسمت انجام شده و برای قسمت دیگر هفته گذشته دو جلسه با حضور نمایندگان اقشار مختلف بازنشستگان و یک جلسه با حضور سازمان برنامه و بودجه داشتیم. سازمان.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد: حقوق بازنشستگان ایجاد شده در قانون همسان سازی تامین شود و امیدواریم تا پایان سال به بازنشستگان بدون بدهی باشیم.