آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان

آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان

سید محمدرضا میرتاج الدینی در برنامه هیافت رادیو اختاز افزود: برای مستمری بگیران مبلغ 900 هزار تومان ثابت در این لایحه علاوه بر افزایش حق عائله مندی و اولاد در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: بر اساس لایحه تناسب حقوق کارکنان و مستمری بگیران، حقوق کمتر 20 درصد و حقوق بالاتر با درصدهای کمتری افزایش می یابد.

این عضو کمیته برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق کارکنان دستگاه های مختلف بر اساس امتیاز محاسبه می شود، بنابراین سه هزار امتیاز برای کارکنان تحت پوشش در نظر گرفته شده است. طبق قانون مدیریت خدمات کشوری که از نوع فوق العاده است که در سالهای آینده نیز حفظ خواهد شد و ممکن است هر سال درصد افزایشی به نام ترمیم حقوق کارکنان داشته باشد.

وی همچنین معادل 3 هزار ریال امتیاز را یک میلیون و 580 هزار تومان عنوان کرد و افزود: مبلغ دریافتی در نتیجه اجرای این افزایش مشمول کسر بوده و در زمان بازنشستگی نیز محاسبه می شود.

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه بر اساس این لایحه حق تشکیل خانواده 50 درصد و حق فرزند 100 درصد برای مستمری بگیران و مستمری بگیران افزایش یافته است، اظهار داشت: بر این اساس حقوق کارمند دارای خانواده چهار نفره 1.400.000 تومان افزایش می یابد

وی افزود: بر اساس لایحه مورد بحث مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نیز 30 درصد افزایش می یابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی همچنین از افزایش 15 درصدی حقوق معلمان دانشگاه های کشور خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید