آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان + جزئیات مهم

آخرین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان + جزئیات مهم

روز جدید : مصوبه افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی که قرار بود از سوی دولت به هیات مدیره واگذار شود اما یک کارشناس بازار کار از اتفاق عجیبی در این رابطه خبر داد.

یک کارشناس بازار کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفت: کار همچنان در دست دولت است و این یکی از ابهامات عجیبی است که دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان ایجاد می کند.

این در حالی است که برخی رسانه ها اخباری مبنی بر صدور اطلاعیه تامین اجتماعی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان منتشر کرده اند و سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه ای موضع دولت را اعلام خواهد کرد، اما منابع آگاه می گویند تاکنون جلسه ای تشکیل شده است. در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان برگزار نشد.

حمید حاج اسماعیلی کارشناس بازار کار گفت: با یکی از نمایندگان کارفرمایی که در هیات مدیره تامین اجتماعی است صحبت کردم. اول اینکه تا الان جلسه ای نبوده و دیروز هم خبری نبود. وی همچنین گفت که برنامه ای برای برگزاری نشست وجود ندارد.

تفویض اختیارات دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان؟

وی افزود: احساس این بود که دولت افزایش حقوق را به وزرایی که اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی هستند واگذار کرده است.

و افزود: همانطور که می دانید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چنین اختیاراتی ندارد زیرا ایشان سرپرست هستند و نمی توان امیدوار بود که ایشان چنین اختیاراتی داشته باشد و مصاحبه یا اظهار نظر کند. حتی به نظر من در کلامش نفوذی نیست. اگر جلسه ای تشکیل شود صرفاً برای اطلاع رسانی می تواند دعوا شود، چون وزیر نیست و وزیر نیست.

این کارشناس بازار کار خاطرنشان کرد: تنها وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه باقی می مانند. هیچ خبری در هیئت مدیره نیست و اعضای آن هم می گویند ما خبری نداریم و تاکنون جلسه ای برگزار نشده است. می گویند این کار هنوز در دست دولت است و ارتباط جدی با سازمان تامین اجتماعی پیدا نکرده است. یعنی این مصوبه به سازمان تامین اجتماعی برنگشته است. یا سازمان تامین اجتماعی از طرف دولت هیچ تعهدی برای رسیدگی به این موضوع و اظهار نظر و برگزاری جلسه ندارد.

حاج اسماعیلی ادامه داد: کار همچنان در دست دولت است و این یکی از ابهامات عجیبی است که دولت در خصوص بحث افزایش مستمری بازنشستگان ایجاد می کند.

وی گفت: این بحث ها بیشتر شایعه است و نمی توان به آن تکیه کرد. حتی اگر سازمان تامین اجتماعی ابلاغیه ای هم بدهد، فکر نمی کنم ابلاغیه راه حلی باشد و احتمالا بگوید نمایندگان دولت در این زمینه تعیین تکلیف می کنند. بر این اساس فکر می کنم توپ همچنان در زمین دولت است.

دیدگاهتان را بنویسید