آخرین مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه

آخرین مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه

مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: ساعت 24 امشب آخرین مهلت ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو است.

به گزارش تجارت نیوز، مهدی تقدی مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: هفته گذشته 2 خودروساز داخلی مجوزهای لازم و مجوز فروش خودروی لاماری EAMA ساخت شرکت آرین و هایما 7X ساخت ایران خودرو را دریافت کردند. دریافت شده است سیستم یکپارچه راه اندازی شده است.

وی گفت: ساعت 24 امشب آخرین مهلت ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو است و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

تقدی گفت: این مرحله از فروش خودروهای وارداتی که پنجمین ویرایش این خودروها است، در قالب اطلاعیه شماره 6 سامانه یکپارچه توزیع خودروهای وارداتی، 11 محصول ارائه شده است که شش محصول آن دارای قیمت قطعی هستند. نقاط ورودی و پنج محصول دارای قیمت ali-calc در نقاط ورودی هستند.

توجه: قیمت مندرج در جدول شماره 1 قیمت نهایی ورود و همچنین هزینه های قانونی و عوارض پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، باربری و … می باشد. . . موارد فوق اضافه شده است.

تبصره 1 – قیمت فاکتور اعلامی بهای ورودی است و هزینه های قانونی و هزینه های پس از انتشار از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، کرایه حمل و نقل و غیره در هنگام صدور فاکتور قطعی ثابت است. قیمت ها و تایید شده اضافه خواهد شد.

تبصره 2 – قیمت نهایی خودروهای مشخص شده پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک مثبته و بر اساس آخرین قوانین و مقررات تعیین و در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره 3 – مبلغ پرداختی در صورت اعلام علی الحساب، پس از تماس اولیه 50 درصد قیمت علی الحساب خواهد بود، پس از واریز مبلغ تعیین شده، شرکت واردکننده نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی و در خصوص موقعیت های درج شده اقدام می نماید. در جدول شماره یک و همچنین مواردی که قیمت قطعی خودرو تا دریافت پیامک اعلام می شود، شرکت می تواند قیمت قطعی را به صورت کامل دریافت کند.

تبصره 4 – عدم واریز مبلغ ظرف 5 روز پس از برقراری تماس به منزله انصراف از طرح و حذف متقاضی از اولویت بندی سامانه می باشد.

تبصره 5 – حداکثر مدت تحویل خودرو در مورد قراردادهای منعقده 3 ماه است لذا واردکنندگان باید حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوتنامه جهت پرداخت بر اساس مقرر اعلام شده اقدام کنند. قیمت و تحویل ماشین شاکی در همان زمان.

تبصره 6 – در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جریمه تاخیر در تحویل مقرر در آیین‌نامه اجرای قانون حمایت از مصرف‌کنندگان موتور و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص می‌باشند. قراردادهای مذکور مشمول شرایط انتخاب و انصراف نمی باشند.

تبصره 7 – تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نام قبلی متقاضی و اولویت انتخاب خودرو انجام می شود.

تبصره 8 – آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که در مراحل قبلی خودرو را انتخاب کرده اند و گزینه عدم تخصیص را در پورتال خود مشاهده می کنند باید در این مرحله نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول فوق خودروی جدید را انتخاب کنند.

تبصره 9 – بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی طرح مبارزه با پولشویی و مالیات بر عایدی سرمایه، کلیه اطلاعات متقاضیان مربوط به این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد. (تسنیم)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان