آغاز ثبت نام 3 خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه؛ اولویت با آن افراد / نام خودرو و قیمت است

آغاز ثبت نام 3 خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه؛  اولویت با آن افراد / نام خودرو و قیمت است

از امروز چهارشنبه نهم آذرماه تحویل 3 دستگاه خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی آغاز و تا روز جمعه 10 آذرماه ادامه خواهد داشت.

امروز تحویل 3 خودروی وارداتی دیگر در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی SALEUTO.IR آغاز می شود.

بر اساس اطلاعیه شماره 7 سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مطابق با اجرای مصوبات کارگروه خودرو شورای رقابت و اعلام سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی و شرکت های واردکننده در خصوص مازاد عرضه و کمبود تکمیل ظرفیت موجود، سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای متقاضیان فقط به ترتیب اولویت الصاق خودرو به وضعیت جدول زیر به ترتیب از امروز چهارشنبه مورخ 9 دی ماه 1402 لغایت ساعت 23:59 روز جمعه می باشد. 1 ژانویه 1402.

ج: اولویت اول:
کلیه متقاضیان ISP که در اولویت قرار گرفته اند اما هنوز دعوتنامه دریافت نکرده اند.

ب: اولویت دوم:
کلیه متقاضیان سامانه یکپارچه خودروی داخلی که در مرحله اول ثبت نام کرده اند و آخرین تاریخ تردد خودروی آنها قبلاً در فصول عادی یا همان 1403 مشخص شده است و هنوز قراردادی منعقد نکرده و به حساب شرکت های خودروسازی واریز نکرده اند. .

T: اولویت سوم:
کلیه متقاضیان سامانه یکپارچه تحویل خودرو بومی که در مرحله دوم ثبت نام کرده اند و مهلت تحویل خودروی خود قبلاً در فصل 1403 تعیین شده است و قراردادی امضا نکرده و به حساب شرکت های خودروسازی واریز نکرده اند.

متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کنند به صورت سیستمی در سامانه خودروهای داخلی یا وارداتی ثبت نام خواهند شد و در صورت تخصیص خودرو، اولویت های از پیش اعلام شده آنان غیرفعال و از تمامی سامانه های مذکور حذف خواهد شد. در صورت عدم تحویل خودرو، اولویت قبلی در سیستم قبلی به قوت خود باقی خواهد ماند.

کاندیداها می توانند اولویت خود را از سبد محصولات اعلام شده در زیر انتخاب کنند. در این مرحله ثبت نام جدیدی انجام نخواهد شد.آغاز ثبت نام 3 خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه؛  اولویت با آن افراد / نام خودرو و قیمت است

جدول برآورد نهایی فروش خودروهای وارداتی در مبادی ورودی

قیمت نشان داده شده در جدول بالا قیمت ورودی نهایی است و هزینه های قانونی و هزینه های پس از عرضه مانند بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، حمل و نقل و غیره به بیش از قیمت ها اضافه می شود.

عدم واریز وجه تا 5 روز پس از تماس به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف خواهد شد.

با توجه به اینکه نوع فروش مشخص شده است، شرکت های واردکننده موظفند حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به تحویل خودرو با قیمت معین، آیین نامه قانون حمایت از حقوق کاربران خودرو را رعایت کنند. پس از اتمام پرداخت در صورت تاخیر در تحویل یا انصراف خرید و قراردادهای فوق مشمول جریمه مندرج در مفاد فوق خواهد بود.

بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقیه طرح مبارزه با پولشویی و مالیات بر عایدی سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

برای مشاهده لیست قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خبرآنلاین مراجعه کنید.