آخرین وضعیت آهن فروشی های کوم و شهرک صنوف


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809388

سال هاست وجود آهن فروشی ها در مناطق مسکونی کوم از جمله خیابان شهید مطهری و بلوار شاهد باعث گلایه اهالی از فضای داخلی شهر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم فردا، راه اندازی آهن فروشی ها در شهر کوم و مناطق مسکونی از جمله خیابان 20 متری شهید مطهری و بلوار شاهد موجب نارضایتی و سلب آسایش سال ها ساکنین شده است.

از سال 90 با مصوبه شورای اسلامی شهر قم، روند واگذاری زمین به اتحادیه آهن فروشان در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد فرمانداری شهر مستقل از شهرداری، شهر را آماده کند.

انجمن صنفی آهن فروشان در کوم داوطلب شد تا به شهر سانوف بیاید تا سر و صدای ناشی از انتقال تیرها از داخل شهر به آن شهر را جذب کند.

مهندس مصطفی چلوک رئیس هیأت امنای صنف آهن فروشان کوم با اشاره به حضور آهن فروشان گفت: برق انتقال صنفی در نهایت توسط دستگاه ها و نهادهای مسئول به تصویب رسید.

مدیر منطقه دو شهرداری کوم با اشاره به انتقال کامل آهن فروشان از منطقه به شهر صنوف گفت: درب و پنجره ها در بخشی از بلوار شاهد قرار دارد که انتقال این واحدها نیز آغاز شده است.

رضا رحیمی با اشاره به اهمیت ساماندهی مشاغل مزاحم شهری بیان کرد: وجود برخی مشاغل به عنوان آهنگری همواره به دلیل مشکلات ترافیکی، سروصدا، ضعف بینایی و … نارضایتی مردم را داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب، قابل توجه و ارزشمند شهرداری در سال های اخیر ساماندهی این مشاغل است، گفت:

مدیر منطقه دو شهرداری کوم ادامه داد: این پروژه با ایجاد زیرساخت های لازم در شهر صنوف و بسترسازی برای انتقال این اقشار مزاحم در سال 1396 فراهم شد، فرآیند واگذاری تا سال 1388 به طول انجامید و در حال حاضر هیچ مغازه آهن فروشی در این منطقه وجود ندارد. منطقه دو

شهرداری تعداد قطعات شهر را به 370 قطعه افزایش داد و مقرر شد این واحدهای اضافی در قالب مشارکت و سرمایه گذاری به صنایع مرتبط با آهن واگذار شود.

شهر صنوف در 5 کیلومتری جاده قدیم کوم – تهران به وسعت 157 هکتار محل زندگی تاجران آهن است که آهن آلات این شهر را تامین می کردند.

این شهر در سه فاز طراحی شده است که فاز اول آن شامل 385 واحد آهن و فولاد و 310 واحد تاکنون تکمیل شده و 200 واحد از مجموعه بازار آهن به طور کامل فعال شده و روزانه 10 تا 15 کامیون آهن آلات به بازار مصرف منتقل می شود. .

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و سازمان کارگاه های شهری شهرداری کوم گفت: 200 واحد از مجتمع بازار آهن صنوف به طور کامل فعال شده است و باید برنامه ریزی لازم برای واحدهای غیرفعال انجام شود تا شهری آباد شود.

علیرضا مطفری به بررسی ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کوم و تعداد کل واحدهای طراحی شده در سطح شهر پرداخت و گفت: تعداد واحدهای شهر 1604 واحد است و 1300 واحد تعیین شده است که از این تعداد 976 واحد مربوط به درب و درب است. ویترین و بیش از 385 واحد فروشگاه سخت افزار هستند.

وی یکی از مشکلات شهرستان را لینک های غیر فعال در سایت فروشندگان شهرستان دانست و رونق شهر را منوط به حل هر چه سریعتر این موضوع برای تسریع در ورود اصناف دانست.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم از اعطای بخش‌های غیرفعال سایت آهنگران صنوف خبر داد و گفت: با ایجاد قسمت‌های غیرفعال سایت آهنگران و واگذاری آن به صنف مصالح ساختمانی موافقت می‌کنیم.

وی با اشاره به محقق نشدن تفاهم نامه شهرداری با برق منطقه ای تهران، افزود: اقدامات لازم برای شروع کار در سال 94 انجام شد اما شرکت برق تهران در قالب تفاهم نامه شهرداری و زمان و تورم نتوانست به قرارداد خود عمل کند. اجازه اعمال آن را نداد.»

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و سازمان کارگاه های شهری شهرداری کوم از واگذاری 198 انشعاب برق در این شهرستان خبر داد و گفت: برای گام نخست واحدهای فعال در شرکت توزیع نیروی برق استان شناسایی و معرفی شده است. .

وی علت تأخیر برق شهرستان را بیان کرد: ورود 40 سانتی متری به حریم اداره راه و بروز اختلاف منجر به تاخیر در برق رسانی شد که 3 ماه به طول انجامید به امید اینکه برق مورد نیاز از سوی اداره راه تامین شود. پایان فروردین .

مظفری هزینه تامین آب شهر را نیز سه میلیارد تن اعلام کرد و گفت: سه میلیارد تن برای انتقال آب شرب به شهر هزینه شده است و نمی توانیم از این آب برای فضای سبز استفاده کنیم و در حال بررسی راه های استفاده از پساب هستیم.

یکی از مشکلات این شهرستان آسفالت نامناسب است که باعث شکایت صنایع مستقر از جمله تولیدکنندگان آهن می شود.

با گذشت حدود سه سال از ایجاد این شهر، کسب و کار این مجموعه همچنان با مشکل مواجه است.

نبود فضای سبز، کمبود امکانات خدماتی و اجتماعی، آسفالت نبودن در ورودی شهر، عدم صدور سند برای این واحدها، نبود کلانتری و آتش نشانی از مهمترین مطالبات و مشکلات این آهن فروشان است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید