آخرین وضعیت ایجاد سوابق تحصیلی برای امتحانات 1402

آخرین وضعیت ایجاد سوابق تحصیلی برای امتحانات 1402

روز جدید : مدیرکل دفتر مدیریت اسناد و سیاست آموزش و پژوهش مرکز علم و فناوری آخرین وضعیت ایجاد کارنامه تحصیلی کنکور را تشریح کرد.

سید جلال موسوی درباره تعیین سوابق تحصیلی نظام قدیم در کنکور 1402 گفت: جلسه ای با حضور رئیس مرکز سنجش و معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و در این جلسه در این جلسه اعلام شد که کار در این خصوص در حال انجام است و به تصویب و ابلاغ شورای عالی آموزش و پرورش خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از داوطلبان کنکور نمی دانستند آمادگی تحصیلی آنها تاثیر دارد و شاید کمتر به درسی توجه می کردند و در آن درس نمره پایینی کسب می کردند، بنابراین از کنکور 1402 برای آن دسته از افراد و داوطلبانی که در صورت داشتن مدرک دیپلم نظام قدیم و یا فارغ التحصیل سال های گذشته، آزمون تقویتی برگزار می شود، داوطلبان علاقه مند می توانند در این آزمون شرکت کرده و پرونده آموزشی خود را تشکیل دهند.

مدیرکل دفتر ویرایش و مدیریت سیاست های آموزشی و پژوهشی ستاد علم و فناوری افزود: متقاضیانی که می خواهند در حوزه های مهم و رقابتی کنکور شرکت کنند باید معدل خود را افزایش دهند و این افراد می توانند در در آزمون تقویتی و افزایش معدل آنها

وی با اشاره به حذف زیرگروه ها در کنکور 1402 گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف ضرایب زیرگروهی صورت گرفت.

موسوی ادامه داد: بدین ترتیب در سال 1402 زیر گروه نداریم و ضرایب دروس بر اساس گروه های پنج گانه آزمون سراسری تعیین می شود.

مدیرکل دفتر مدیریت اسناد و سیاست آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری در خصوص نحوه تعیین ضرایب افزود: مقرر می شود قبل از شروع سال تحصیلی ضرایب دروس رشته های تحصیلی سوابق تحصیلی آموزش و پرورش و ضرایب دروس آزمون ویژه، یعنی. سازمان سنجش آموزش کشور این آزمون را اعلام می کند.

وی با بیان اینکه ضرایب مذکور باید قبل از شروع سال تحصیلی به تایید هیات سنجش و پذیرش دانشجو برسد، افزود: این هیات باید تا پایان شهریورماه یعنی نهایتا اعلام کند. ابتدای مهر

دیدگاهتان را بنویسید